Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Valmet 801 Combi, vridbart lastutrymme

2 inlägg 3177 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 801 Combi, vridbart lastutrymme

Mikae  
#552641 Någon som har erfarenhet av hur man kör lastutrymmet på versionen med vrid och tilt-bart rede?

Jag vet att vridfunktionen ligger i extrapedalerna på golvet och att signal går fram i felsökning men blir inte klok på vilka knapp/spak/pedal kombon som ska flytta/tilta/höja grinden, på lastutrymmet.

Medföljande instruktioner beskriver fel spakar samt nämner inte lastutrymmet, jag har med uteslutningsmetoden lyckats utröna övriga funktioner men lastutrymmet går jag bet på.

Edit: För framtida arkeologer kan jag informera att funktionerna ligger på Växla Maxifönster + (K1, Extra kläm), (Kniv öppna/hjul stäng, Kniv stäng/hjul öppna) och evt (K2, K3).



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Valmet 801 Combi, vridbart lastutrymme

forest.  
#818689
Mikae skrev:Någon som har erfarenhet av hur man kör lastutrymmet på versionen med vrid och tilt-bart rede?

Jag vet att vridfunktionen ligger i extrapedalerna på golvet och att signal går fram i felsökning men blir inte klok på vilka knapp/spak/pedal kombon som ska flytta/tilta/höja grinden, på lastutrymmet.

Medföljande instruktioner beskriver fel spakar samt nämner inte lastutrymmet, jag har med uteslutningsmetoden lyckats utröna övriga funktioner men lastutrymmet går jag bet på.

Edit: För framtida arkeologer kan jag informera att funktionerna ligger på Växla Maxifönster + (K1, Extra kläm), (Kniv öppna/hjul stäng, Kniv stäng/hjul öppna) och evt (K2, K3).


Har du kvar maskinen?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).