Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Nyheter från Ponsse 2018?

7 inlägg 4406 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nyheter från Ponsse 2018?

Fredrik Reuter  
#520074 Finska skogsmässan FinnMetko går av stapeln 30/8 - 1/9 2018 och nu börjar det dyka upp teasers från främst Finska skogsmaskinstillverkare att nyheter ska lanseras på mässan. Finska Ponsse har lagt ut bilden nedan med budskapet "kommer snart...".

Och vad kan passa bättre än en tråd om dessa nyheter. Det ser ut som en skotare, men den stora frågan som infinner sig är vad anordningen som ser ut att sitta framför grinden är för något?


Så, nu är det dags för diskussion, spekulation och uppsnack. Skriv din gissning, eller är du fullständigt övertygad om vilka nyheterna är från Ponsse? Skriv på!



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Nyheter från Ponsse 2018?

Fredrik_L  
#520076 Anordningen framför grinden är väl bara en ny stege ser det ut som?
Hört att dom kommer
med en ny skotarnodell, en 16 tonnare.
Sen är det väl ny kran (K121) på Elephant och ElephantKing. Åttahjulig Beaver, Cobra ryktas det också om :)

Användarvisningsbild

Re: Nyheter från Ponsse 2018?

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520078 Ja tror ponsse kommer med active frame på dom mindre skotarna 👍

Avatar Fallback

Re: Nyheter från Ponsse 2018?

Beavern  
#520104 Många som har koll[emoji4]lägg även till kranspettsstyrning också[emoji4]

Användarvisningsbild

Re: Nyheter från Ponsse 2018?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520151 Min gissning är att det kommer en gallringskotare med 24,5” hjul. Alla (?) andra har väl en skotare på 10-12ton med det nu.

Avatar Fallback

Re: Nyheter från Ponsse 2018?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520152
Johan_84 skrev:Min gissning är att det kommer en gallringskotare med 24,5” hjul. Alla (?) andra har väl en skotare på 10-12ton med det nu.
En blandning av Gazelle och Wisent då tänker Du? [emoji1]

Användarvisningsbild

Re: Nyheter från Ponsse 2018?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520155 Japp 🧐 har bara provsuttit dem mindre ponssarna så vet inte om behovet finns? Men det verkar ju vara lite inne med den storleken.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).