Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Tele2 eller vad är bäst i maskin?

9 inlägg 5452 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tele2 eller vad är bäst i maskin?

JD 2006  
#516598 Vad kör ni med t.ex. Net1 Telia eller Tele2 och hur funkar det?

Många säger att Tele2 har blivit vassare nu än tidigare stämmer det?

Sen så har jag hört några som kör med "USB-modem" men nog måste väl täckningen vara bättre med router och antenn...



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

Kse  
#516606 Vi kör med Nett1, funkar bra här uppe iaf.

Avatar Fallback

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

JD 2006  
#516613 Okej...ja här var det så förut men nu börjar en del på klaga att det blir sämre och sämre med Net1 här iaf...

   TS
Avatar Fallback

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#516617 Vi körde net1 i förra maskin å de funkade kanon för oss i alla fall. I nya maskin vi har nu kör vi Telia å de verkar då funka lika bra de å vad vi har sett än så länge.

Avatar Fallback

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

JD 2006  
#517203 Ja okej...

Kör alla med yttre antenn?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

Fredrik Reuter  
#517204 Om du inte redan gjort det, kolla varje nätägares täckningskartor för ditt område.
När jag körde skördare så började vi med Net1 runt 2010. 2013 gjorde Telia en stor utbyggnad och speciellt tillkom 4G, det gjorde att det i de flesta fall blev bättre täckning med mobiltelefon än med modemet. Då gick vi över till Telia.

Avatar Fallback

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

JD 2006  
#517326 Ja precis Fredrik...men jag tycker dom där kartorna är si och så om du förstår....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517439 Här har dem flesta gått över till bluetooth överföring/internetdelning på telefonen till maskindatorn.
Tycker jag fungerar bra och man slipper ett abonnemang.

Avatar Fallback

Re: Tele2 eller vad är bäst i maskin?

Sture Andersson  
#517482 Efter att varit ute med mina vuxna barn och fjällvandrat i Jämtland i 5 dar ,efter det har jag bestämt mig för Telia .Vi var 7 som gick ,en hade Telia hans telefon funka hela tiden ,vi andra hade lite olika ,och dom funka inte nån gång .Jag hade Tele2 frun telenor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).