Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Skördaraggregat till skotare?

6 inlägg 5773 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skördaraggregat till skotare?

DanneB73  
#497174 Är det någon som har lite tips på skördaraggregat som funkar på befintlig hydraulik?

Det är intressant både med stegmatare och rullmatning. Det är till en timberjack 810.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Skördaraggregat till skotare?

stenberg77  
#498770 Jag har köpt ett Naarva S23C med bluetooth styrning. Snabb installation med bluetooth(ingen eldragning) och en padda i hytten samt att den går på befintligt hydraulik för grip. Krav på hydralik är 40-70 liter flöde samt 170bar. Ska köra det på en mini bruunett. Ska dra igång en tråd om detta strax..

Användarvisningsbild

Re: Skördaraggregat till skotare?

DanneB73  
#498878 Har hört utav en användare att han hade fått kondensvatten i hydraloljan när han kör med sitt Naarva aggregat? Han menar på att kolven till stegmataren blir så varm så kondens uppstår.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skördaraggregat till skotare?

Brorsan  
#498909
DanneB73 skrev:Har hört utav en användare att han hade fått kondensvatten i hydraloljan när han kör med sitt Naarva aggregat? Han menar på att kolven till stegmataren blir så varm så kondens uppstår.

Kan kavitation i oljepumpen, t.ex. av låg oljenivå få luft- vatten att bilda emulsion i oljan?
Är oljan i systemet varm förångas väl ev. bef. vatten och luftas förhoppningsvis ut via avluftning i oljetanken.
Tycker det känns som problemet är ett annat än stegmataren.

Användarvisningsbild

Re: Skördaraggregat till skotare?

svampbob  
#498915 Jag har kört hårt med min S23C och inte fått något kondens problem.

Avatar Fallback

Re: Skördaraggregat till skotare?

stenberg77  
#498976 Vad har ni för rotator? 3/8 genom rotatorn blir väl en hyfsad strypning och kanske lite värme.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).