Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

7 inlägg 15786 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

Fredrik Reuter  
#450017 Danska skogsmaskinstillverkaren Silvatec har haft det tufft i snart ett decennium. Nu verkar det inte hålla längre och företaget har nu ansökt om konkurs i Danmark. I snart tio år har Silvatec ägts av ryska företaget Machinery & Industrial Group NV. Sedan Januari 2017 har Silvatec varit rekonstruktion och man har försökt hitta köpare. Nu hittades tyvärr ingen och konkurs är förestående.

Silvatec har bland annat tillverkat den åttahjuliga skördaren Sleipner, senast med FT4 motor.

https://goo.gl/ipFmpo



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

Mowi850  
#450019 Har jag fel eller gjorde inte dom och gremo nåt ihop?

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

Gerhard83  
#450192 Dom gjorde en maskin ihop med Gremo som hette Gremo 1550.

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

Gerhard83  
#450193
IMG_1492015552.009963.jpg
IMG_1492015566.027033.jpg

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

skogsjan695xl  
#450243 De hade en model som hette 1350 oxå (gremo)

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

GremoNiclas  
#450713 Tror det var som så att de hade ett samarbete organisationsmässigt. Gremo sålde silvatecs skördare med gremofärg i sverige. Gremo kompletterade på så vis sitt skördarprogram med större skördare. För de har ju bara 1050H själv.

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinstillverkaren Silvatec i Konkurs

Gerhard83  
#450716 Problemet med 1550 var att Silvatec, Gremo och Logmax körde lite sitt eget race i den där maskinen. Silvatec som basmaskin, Gremos mjukvaror och Logmax aggregat. Men just samarbetet dom emellan gick väl sådär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).