John Deere G-Serie - More than a Machine

Re: Sv: John Deere G-Serie - More than a Machine

kjugekarlsson skrev:Vilket jävla monster 1910an är alltså.
Huven iaf

Skotar med en Rottne F18
Ja, jag tror G-serien kommer få mer kraft.
Kolla bara på FT4 motorn som sitter i Rottne H21d och som är motsvarigheten till IT4:an som sitter i JD 1470E IT4. Båda är JD 6090 på 9l. 50hk mer i FT4 och +101NM.
Detta under förutsättning att G-serien får FT4 motorer med AdBlue, är det bekräftat?
Bilden är från http://www.skogsmaskinerna.se när man jämför Rottne H21D med JD 1470E.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Det var lite dumt att bara ta med en 1/3 av jämförelsen så här kommer hela, inkl Komatsu 951. Ni kan själva ta fram de jämförelser ni vill på skogsmaskinerna.se

Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Har ni missat John Deeres nyaste teaser så kommer den här.
Lite mer syns nu på videon, men vi väntar på specar.
Tog en snapshot från videon som troligtvis visar urea/adblue tanken, eller vad tror ni?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Uppdaterar denna tråd, främst med information om JD 1270G och JD 1910G, deras största skördare diskuterar vi andra tråden: John Deere G-series (1470G)
JD Sverige har nu fått upp lite mer information om nya G-serien på deras sajt.
Det är kanske inte så mycket nytt som vi inte redan vet om men de verkar hotta upp JD 1270G mer än 1470G - de får nu samma motor och styrka, 200kW.
Vad det verkar blir de nya skördarna också tyngre, 1470 som exempel väger nu in på 24.250kg. Mot E-serien är detta +2,5 ton, eller +11%, frågan är om aggregatet H480 vägdes in samtidigt som med de äldre, det gör det enligt JD i G-serien.
JD lovar också stor skillnad i bränsleförbrukning mot IT4, och det kommer nog stämma, FT4 motorer verkar vara bättre optimerade när man ser de som är idrift idag (Rottne H21D, Komatsu skördarserie, Ponsse mfl). Enligt finska förares citat på JD´s sajt har produktiviteten också gått upp i G-serien med 10-15%.
Annars spännande att 1270G och 1470G ska kunna gå att fås med fast hytt som komplement till deras snurrhytt de i princip haft sedan 2009 i och med E-serien, den vill vi ha bild eller video på!
Har du mer information, skriv gärna i tråden!
1270G: http://www.deere.se/sv_SE/products/equi ... 1270g.page?
1910G (skotaren): http://www.deere.se/sv_SE/products/equi ... 1910g.page?
ÖSA4ever skrev:Varför sätter man inte ihop motorhuven till en stor.Istället för en liten elektrisk över kylaren å resten får man ta bort med en miljon skruvar??
971 stuk täckplåtar o helvete
Skotar med en Rottne F18
Skördare, vet ej!
Skotare har en 1910G lev till södra Dalarna enl http://skotarkartan.se senaste uppdatering.