Sida 2 av 2

Re: Vill veta mer om Skördare!

Postat: tor 15 dec 2011, 13:55
av Studier
toppen! :grin:

Har jag tolkat det rätt att det är viktigt att maskinerna funkar som det ska, att de inte är krångliga i onödan och att det ska gå snabbt och smärtfritt under servicemomenten?

Kan ni komma på fler saker som är viktiga för att användandet och hanteringen av maskinerna ska vara tillfredsställande som möjligt?

finskpinne skrev:Om man t.ex. jämför med en som jobbar i snabbköpskassan så tror jag inte det är speciellt många som skulle filma eller fotografera när dom jobbar för att kunna dela med sig till andra på ett "Snabbköpsforum"!! :grin: Det är väl nog mest vi skogsmänniskor som gör sånt! :mrgreen:


Roligt! Vilka moment brukar ni vilja fota/filma för att dela på forumet? Är det moment som känns extra roliga eller häftiga? Eller på vilka andra vis känns de intressanta? Berätta!

Ovanstående citat från fiskpinne i kombination med det genuina intresse och höga aktivitet jag har mött på forumet får mig att dra slutsatsen att ni känner en stolthet inför ert yrke. Är det en lämplig slutsats för mig att dra?

ser fram emot svar :smile:
/Tove

Re: Vill veta mer om Skördare!

Postat: tor 15 dec 2011, 21:31
av finskpinne
Jo nog har du väl tolkat det ganska rätt nog...

Bilder tas på allt från en konstig trädstam till någons nya maskin. Vad som helst... Det finns ganska många bilder här på forumet under rubriken "Bilder" (hmm, konstigt :wink: ). Filmer finns det ju ocskå en del av här på forumet, men på Youtube finns det oändligt mycket filmer från skogen. Och inte bara härifrån Finland och Sverige utan från hela världen, så det finns väl vissa likheter mellan skogsarbetare över hela jorden...

Det finns väl nog en del som jobbar i skogen också som inte känner så stor stolthet inför sitt yrke men dom lär ju inte komma in på detta forum på sin fritid, så man kan väl säga att dom som faktiskt tycker om sitt yrke samlas här på forumet.

Re: Vill veta mer om Skördare!

Postat: fre 16 dec 2011, 10:41
av Simba
Som entreprenör värdesätter jag eftermarknaden väldigt högt.
Dvs fungerande reservdelsleverans och telefonsupport.
Detta beror givetvis på var man bor,men jag har klagat på Valmet/Komatsu i tidigare inlägg.
Komatsu verkar kunna leverera delar till Australien inom ett dygn ( om man får tro deras egen propaganda ) men hit till FIN tar det alltid åtminstone 2 dygn.
Samma med deras support,vi är tilldelad en instruktör ( som iofs hatar minispakar) om han inte vet lr man blir på kollisionskurs med honom ( 8) ) så har man ingen hjälp att få.

Därför kör vi Timberjack/JD, grejerna kommer och serviceteknikerna ringer upp,tom från SWE :!:
Där ligger dom röde i lä.