Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Framaxel på Hemek 800/880?

5 inlägg 3126 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Framaxel på Hemek 800/880?

David Grahn  
#130908 Jag undrar om någon vet vilka olika framaxlar Hemek 880 har? På min sitter det en zf ap/7d axel som jag kört sönder :sad: jag tycker den verkar lite klen och funderar på nåt bättre, den är reparerad tidigare med kraftigare bult till kronhjulet, men det har inte räckt till. Så jag behöver en ny diffklump eller en hel axel. kanske någon har en som ligger och skräpar?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Framaxel på Hemek 800/880?

ulfgustav  
#130925 Lyssna med Stigs maskin I Lit

Avatar Fallback

Re: Framaxel på Hemek 800/880?

David Grahn  
#130994 Tack för tipset! Han hade ev, en clark axel, om den är bättre än zf axeln vet jag inte, och bygga om gör jag om det behövs men då bör den vara bättre än zf´n

   TS
Avatar Fallback

Re: Framaxel på Hemek 800/880?

ulfgustav  
#131024 Jag har egentligen i huvudsak bara godaerfarenheter av ZF´s axel, det som krånglade var när vi hade skivbromsar på en skotare

Avatar Fallback

Re: Framaxel på Hemek 800/880?

David Grahn  
#131074 Jag tror axeln är bra men lite klen för markberedning, jag vred av bulten till kronhjulet som hamnade mellan kuggarna och pinjongen och tryckte sönder huset,

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).