Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Lämpliga tank till pickis

14 inlägg 9034 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lämpliga tank till pickis

Åke Nilsson  
#127635 Hej !
Skulle vilja få tips på lämpliga tankar till en Renault kangoo pickis.

Hörde en kopis hade en 300 liters vägerväl 350 tot och det var nog mycket efter dåliga vägar.
Vill samtidigt inte åka förbi macken var eviga dag.

Ska ha den i samband med grotkörning på enkelskift för närvarande till en 890.

Tips mottages.
Chefen kollat på Titan men tyckte stora 400 liters kändes för hög.
Flaket är 1,35 på längden
Bredden 1,17

Åke.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

Kse  
#127641 Finns en flakfarmartråd, där finns lite tips.
viewtopic.php?f=104&t=7875

Avatar Fallback

Re: Lämpliga tank till pickis

Solhemsskog  
#127672 http://www.fherms.se/
kolla transporttankar plast, 300 litarn e inte så dum.

Avatar Fallback

Re: Lämpliga tank till pickis

silverminken  
#127766 Har en Wikers 300 liters i just en kangoo dock skåp modellen, men för tungt tycker ja inte de blir iaf.

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127767 själv så har jag skaffat hem en scania 500-liters aluminium tank som jag ska bygga som flaktank
tank.jpg

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

Skogshuggarninorr35  
#127770 Kolla först innan du lägger ner en massa jobb så du verkligen får frakta diesel i den.
Det är skillnad på en lastbilstank som sitter på en lasbil och en du sätter på flaket.
Oljefatet du har där är godkänt att köra diesel i eftersom det är stämplat och godkänt.
Jag tror inte att det finns dom stämplar du måste ha på lastbilstanken för att få frakta diesel som du tänkt.
Ja kan ha fel men kolla i allafall.

Allt går ju men skulle du mot förmodan bli stoppad av nån nitisk sate som vet något om vad som krävs blir de problem.

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127771
Skogshuggarninorr35 skrev:Kolla först innan du lägger ner en massa jobb så du verkligen får frakta diesel i den.
Det är skillnad på en lastbilstank som sitter på en lasbil och en du sätter på flaket.
Oljefatet du har där är godkänt att köra diesel i eftersom det är stämplat och godkänt.
Jag tror inte att det finns dom stämplar du måste ha på lastbilstanken för att få frakta diesel som du tänkt.
Ja kan ha fel men kolla i allafall.

Allt går ju men skulle du mot förmodan bli stoppad av nån nitisk sate som vet något om vad som krävs blir de problem.



man få skaffa kåpa då, så få dom skaffa husrannsakningsorder för o se :mrgreen:

!eller vad sa dom i Jägarna: Här finns inte en polis på 10 mil!

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

Skogshuggarninorr35  
#127772 :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127783 Kan nån moderator slå ihop trådarna?

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

Fredrik Reuter  
#127784 Hej,
Det är lite omständligt att slå ihop trådar och det finns alltid en risk att det blir fel, i värsta fall försvinner trådar om man gör fel.

Det är nog främsta anledningen till att trådar inte slås ihop i den omfattning som kanske vore önskvärt.

Alltså inte lättja, utan i grunden en hänsyn till alla som skriver på skogsforum, jag ska se om det går att göra något åt detta i moderatorpanelen så det blir enklare.

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127788 Jo det vore fint, mkt info i gamla trådar om samma ämne riskerar att glömmas pga ny tråd hela tiden.

Användarvisningsbild

Re: Lämpliga tank till pickis

masterchief  
#127790 Det är som Admin säger lite bökigt med sammanslagningar.
Själv är jag skyldig til len bortfippling av tråd när jag gjorde en dylik operation...
Admin får nog fixa en konferensresa till varmare breddgrader i utbildningssyfte :D
Nja det räcker kanske iofs att han aktiverar testservern så vi kan träna och fippla där 8)

Avatar Fallback

Re: Lämpliga tank till pickis

Holger42  
#129985
Skogshuggarninorr35 skrev:Kolla först innan du lägger ner en massa jobb så du verkligen får frakta diesel i den.
Det är skillnad på en lastbilstank som sitter på en lasbil och en du sätter på flaket.
Oljefatet du har där är godkänt att köra diesel i eftersom det är stämplat och godkänt.
Jag tror inte att det finns dom stämplar du måste ha på lastbilstanken för att få frakta diesel som du tänkt.
Ja kan ha fel men kolla i allafall.

Allt går ju men skulle du mot förmodan bli stoppad av nån nitisk sate som vet något om vad som krävs blir de problem.

Avatar Fallback

Re: Lämpliga tank till pickis

Holger42  
#129986
huggarn82 skrev:själv så har jag skaffat hem en scania 500-liters aluminium tank som jag ska bygga som flaktank
tank.jpg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).