Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Mini Bruunett 578, vilken olja?

9 inlägg 6894 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mini Bruunett 578, vilken olja?

Klas nilsson  
#123158 Vet någon vilken typ av olja som funkar i transm-hydrauliken på mini 578 ?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123161 IH Hytran eller nåt liknande hette det som man körde på på den tiden det begav sig. Men universalolja 10W-30 lär funka.

Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578

joswe  
#123216 Agrols hybran är en transmissions olja med egenskaper som ih hytran har.

Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578

Klas nilsson  
#123451
joswe skrev:Agrols hybran är en transmissions olja med egenskaper som ih hytran har.

Tack för de - ska höra med Lantmännen / Klas

   TS
Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578

Klas nilsson  
#123453
Skogsola skrev:IH Hytran eller nåt liknande hette det som man körde på på den tiden det begav sig. Men universalolja 10W-30 lär funka.

Tack för svar men funkar de med våta bromsar och skummar inte hydraulik-- Har någon provat? / Klas

   TS
Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578

joswe  
#123503 Hej Klas.
10w/30 ska du inte använda om du har våta bromsar. Förr fanns det en tillsats och hälla i för att den skulle klara våta bromsar men jag vet inte om det finns kvar än i dag.
Hybran Plus är en transmissions olja som används i dom flesta traktorer som har växellåda och hydral i hopbyggt.
Så du ska inte behöva få några problem med skummande olja.

Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578

aspekulla  
#123822 Ett annat alternativ är Textran TDH om du har preem-handlaren närmare. Är samma olja som hybran plus.

Användarvisningsbild

Re: Mini Bruunett 578

wiktor  
#124134 har hört att man bara får använda olja av hybran typ . :???: :???:
har swedol någon mot svarande??. :?:

Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578

aspekulla  
#124352 OF-70720 TROR jag, inte 100%.. Men specen ser lika ut, och priset. Aldrig handlat olja där själv..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).