Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

En ny drivare? (Fiberdrive 1750)

359 inlägg 217688 visningar 27 följer Svara, dela mm...  
Olofsfors

Re: En ny drivare? (Fiberdrive 1750)

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284616Att du inte lämnar ut uppgifter som är falska har jag redan sett. Vi saknar bevis om avtalsbrott.
Dina uppgifter om att någon på södra lämnade uppgift om att det skulle finnas objekt att prova Fiberdrive på är något som du påstår. Saker som vi inte kan kontrollera. Även om det lämnades över ett brev till annan part där det stod att det skulle tillhandahållas skog för provkörning så är det inget avtalsbrott eftersom inget avtal har skrivits. Förutsättningarna har ändrats och då blev det inte aktuellt längre.

Energimyndigheten kan inte tvinga företag att betala om dom inte vill. Det enda som Energimyndigheten kan ha någon att säga till om är sina egna pengar sen kan dom ha önskemål att fler går in med pengar för att betala ut sin del men dom kan inte tvinga något företag att göra det.

Skogsband från Olofsfors
Användarvisningsbild

Anders Hansson  
#285076Sen är det väl en sak till vi glömmer i detta. Eftersom Södra ite äger någon egen skog kan de inte bara köra över markägarna och ta dit entreprenörer som de inte vill ha. Kanske Fiberdrive har folk inte kan köra och skadar bilvägar samt kvarvarande bestånd. En entreprenör som får dåligt rykte blir av med sin körning, vilket avtal denne en har!

Nu säger jag inte att Fiberdrives förare har har ställt till med något! Men att de är garanterade körning bara för det finns ett avtal låter konstigt.

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285591Anders Hansson.

Du bör här på forumet be om ursäkt och med detsamma radera ditt inlägg angående att södra inte äger någon skog.DETTA ÄR FEL:
SÖDRA har ca 9000Ha produktiv skogsmark i sitt ägande och att ingen annan södraägare har kommenterat detta gör jag det.

Skogsforskare  
#285593Jag hittar ingenstans på Södras webb någon uppgift om att föreningen äger skog. Var finns den informationen?

Användarvisningsbild

skogsjan695xl  
#285595Om södra äger skog borde de ju som alla andra ha skog som är skyddad.
Varför finns då inte dom med på denna sida, där man kan kolla all skyddad skog.
http://www.skyddadskog.se

#285596Då får du allt leta vidare eller om dina vänner här på forumet kan upplysa dig.
Du va inte lika ivrig att ifrågasätta anders hanssons påstående.

Användarvisningsbild

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285597Södra har egen skog. Bla tror jag en ligger i fågelfors. Ägs väl av Södra men med egna fastighets betäckningar eller vad det heter?

axwell  
Skogsforskare skrev:gsforskare » 35 minuter sedan.
Jag hittar ingenstans på Södras webb någon uppgift om att föreningen äger skog. Var finns den informationen?

Här, två små innehav på totalt nära 10´ ha.

http://www.mynewsdesk.com/se/pressrelea ... and-113334

Från 2006, har inte sett att de sålt dessa skogar.

skogogräv skrev:Anders Hansson.

Du bör här på forumet be om ursäkt och med detsamma radera ditt inlägg angående att södra inte äger någon skog.DETTA ÄR FEL:
SÖDRA har ca 9000Ha produktiv skogsmark i sitt ägande och att ingen annan södraägare har kommenterat detta gör jag det.

Då kan du väl styrka ditt påstående eller påstår en massa saker utan grund? Jag kräver ett rakt svar var finns skogen i Sverige? Inga undanflykter nu utan berätta var det finns.

Användarvisningsbild

#285605"SKOGEN följer med Kristian när han gör en avverkningsplanering på Södras egen fastighet utanför Fågelfors i östra Småland. Kartan och skogsbruksplanen ligger enkelt åtkomlig i magselens läsplatta."

Ifrån
http://skogen.se/nyheter/sodra-lagger-sig-platt

Mudderland  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285606Södra äger toftaholm. Ligger mellan Värnamo och Ljungby. De äger också en hel del skog i attsjö utanför Växjö. Jag har avverkat på båda ställena. Men jag hittar ingen bra länk om att så är fallet.

#285617Jag vill tacka alla som har bemödat sig att ta fram södras ägande av skog.
t24x4 dina krav om bevis har väl du fått

#285618Du har fortfarande inte levererat någon som styrker ditt påstående.

Till skillnad från du så kan jag visa på källa.

http://www.metria.se/Kunder/Sodra-Skogsagarna/

Södra Skogsägarna äger ingen egen skog, utan köper och förädlar virket och erbjuder skogsägarna tjänster som till exempel avverkning, skogsvård eller att upprätta en skogsbruksplan.

Mudderland  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285621T24x4 kunde du googla dig till det så kan du prova att googla södra skog toftaholm så kan du se att södra äger skog. Alternativt ringer du dom på måndag och frågar. Men jag måste säga att informationen på södras hemsida var sämst.

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).