Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)
Ponsse Scorpion, H5 eller H6 aggregat?
mån 02 dec 2013, 21:34#247712När levereras de första i Sverige?

tis 03 dec 2013, 21:04#247880Wow, det vore häftigt!
Har du mer information så fyll gärna på med rykten!
Har du mer information så fyll gärna på med rykten!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
lör 21 dec 2013, 01:43#251454Ja det måste vara den här.
Massor med nytänk när man tittar lite närmare.
Takmonterad kran för bästa sikt och centrerad balanspunkt.
Hydraulisk bandspänning.
Större fram hjul i proportion till bakhjulen för bättre framkomlighet och spårning.
Framhjulen kan bromsas individuellt för att effektivt minska svängradien.
Helt ny typ av öppna bärande band för att minimera markpåverkan och minska snöpackningen vintertid.
Avfjädrat kranstöd för mjuk gång och optimal förarkomfort.
Enkel att komma in och ur maskin då hela bakändan öppnas.
Effektivt inkapslad belysning.
Låg markfrigång för lägsta tyngdpunkt och stabilitet.
Minimala glasytor minskar strålningsvärme från solen och gör bränsletörstande ac anläggning överflödig.
Drivning på en axel medför mindre roterande vikt vilket minskar bränsleåtgången.
Odriven bakvagn med minimal teknik och lite rörliga delar för enkelt och kostnadseffektivt underhåll.
Viktbesparing iom avsaknad av grind och minimal bränsle och hydraultank.
Liten hytt för snabb uppvärmning vintertid.
Stål armerat fönsterskydd på bak och sidorutor för ökad förarsäkerhet.
Bakändan kan enkelt kopplas lös och bytas mot en markberedare.
Maskinen förvandlas enkelt till skördare om vagnen kopplas lös och ett skördaraggregat monteras.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Massor med nytänk när man tittar lite närmare.
Takmonterad kran för bästa sikt och centrerad balanspunkt.
Hydraulisk bandspänning.
Större fram hjul i proportion till bakhjulen för bättre framkomlighet och spårning.
Framhjulen kan bromsas individuellt för att effektivt minska svängradien.
Helt ny typ av öppna bärande band för att minimera markpåverkan och minska snöpackningen vintertid.
Avfjädrat kranstöd för mjuk gång och optimal förarkomfort.
Enkel att komma in och ur maskin då hela bakändan öppnas.
Effektivt inkapslad belysning.
Låg markfrigång för lägsta tyngdpunkt och stabilitet.
Minimala glasytor minskar strålningsvärme från solen och gör bränsletörstande ac anläggning överflödig.
Drivning på en axel medför mindre roterande vikt vilket minskar bränsleåtgången.
Odriven bakvagn med minimal teknik och lite rörliga delar för enkelt och kostnadseffektivt underhåll.
Viktbesparing iom avsaknad av grind och minimal bränsle och hydraultank.
Liten hytt för snabb uppvärmning vintertid.
Stål armerat fönsterskydd på bak och sidorutor för ökad förarsäkerhet.
Bakändan kan enkelt kopplas lös och bytas mot en markberedare.
Maskinen förvandlas enkelt till skördare om vagnen kopplas lös och ett skördaraggregat monteras.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
lör 21 dec 2013, 02:13#251455🧠
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
lör 21 dec 2013, 05:19#251463Jag är inte helt säker på att du har rätt om banden, de liknar väldigt mycket Tegs sommarband.
Iom den hydrauliska bandspänningen är ju ett bandbyte inte så tidskrävande, vilket kan underlätta i många sammanhang.
Iom den hydrauliska bandspänningen är ju ett bandbyte inte så tidskrävande, vilket kan underlätta i många sammanhang.
lör 04 jan 2014, 01:32#254727
Nä det kan hända att jag har fel.
Maskinen är fö. till salu och i mycket gott skick.
Tosca skrev:Jag är inte helt säker på att du har rätt om banden, de liknar väldigt mycket Tegs sommarband.
Nä det kan hända att jag har fel.
Maskinen är fö. till salu och i mycket gott skick.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).