Skogsmässor

Ny sydsvensk skogskonferens 8 mars - rabatt för SFO-medlem

6 inlägg 4180 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny sydsvensk skogskonferens 8 mars - rabatt för SFO-medlem

Torbjörn Johnsen  
#546172 Uppdaterad 12 mars 2019:

Här finns trådar med innehåll från skogskonferensen

Marknaden kommer bestämma hänsynen - inte politiken
Minusränta - Så här stor är skogsindustrins valutadoping

Nu lanseras en ny skogskonferens i Alvesta i Kronobergs län. Målsättningen är enligt arrangören Agris Media att etablera en sydsvensk årlig konferens som på sikt kan samla de 300 mest engagerade markärgarna, beslutsfattarna och tjänstemännen.

Skogsforum är med som mediapartner till denna konferens vilket bl a innebär att alla som är medlemmar på skogsforum.se får 550 kr i rabatt och betalar då 950 kr (exkl. moms) för en heldag och då ingår 2x fika och lunch.

Programmet omfattar forskning, näringspolitik, marknad och framtidsfrågor och man arrangörerna har lyckats att samla namnkunniga personer i de olika panelerna.

Läs mer om konferensen och programmet här.


Senast redigerad av Torbjörn Johnsen tis 12 mar 2019, 19:19, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ny sydsvensk skogskonferens 8 mars - rabatt för SFO-medl

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546194 Det där verkar intressant. :-b

Om inte annat så ligger det väldigt nära. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny sydsvensk skogskonferens 8 mars - rabatt för SFO-medl

Torbjörn Johnsen  
#546247 Rakt in i hetluften för nya landsbygdsministern. Sydsvenskt Skogsbruk har redan skickat inbjudan:

Nya skogsministern Jennie Nilsson kan få sitt elddop på Sydsvenskt Skogsbruk.

I januariöverenskommelsen spikades en ny mer liberal skogspolitik ut. Nu blir det upp till socialdemokraten Jennie Nilsson från halländska Hylte att genomföra reformerna.

– Jag vill åstadkomma politik på riktigt, säger hon till TT.

Enligt överenskommelsen ska den privata äganderätten till skogen värnas och stärkas. Och det ska säkras resurser för skydd av värdefull natur.

På Sydsvenskt skogsbruk får den inbjudna landsbygdsministern Nilsson säkert tillfälle att svara på frågan om hur det här ska gå till i praktiken.

Tidigare ministern Bucht hade tackat ja till konferensen. Nu hoppas vi att även Nilsson vill komma.


   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny sydsvensk skogskonferens 8 mars - rabatt för SFO-medl

Torbjörn Johnsen  
#553431 Jag lyfter den här tråden och påminner om möjligheten att vara med på konferens om sydsvenskt skogsbruk den 8 mars i Alvesta. Skogsforums medlemmar får rabatt på deltagaravgiften.

Lite axplock av programpunkter och talare från programmet:

Den nya skogspolitiken
Eskil Erlandsson (C), riksdagsledamot
Betty Malmberg (M), riksdagsledamot
Herman Sundqvist, generaldirektör Skogsstyrelsen
Linda Berglund, WWF
Camilla Logarn, skogsägare

Nya marknaden för skogen
Ulf Johansson, skogschef Ikea
Magnus Niklasson, Skogsindustrierna
Kristina Lindelöf, naturturismföretagare och skogsägare
Sten Nilsson, professor

Här hittar ni anmälan:
https://sites.google.com/view/sydsvensk ... m%C3%A4lan

Klicka i rutan "Skogsforum" så får ni 550 kr i rabatt på deltagaravgiften :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny sydsvensk skogskonferens 8 mars - rabatt för SFO-medl

Flax12  
#555858 Va det någon här som va där? Någon som kan rapportera mer än vad som stod i lokalpressen. Det va en tunn artikel i smp som mest skyllde på att en före detta minister uteblev av förklarliga skäl.

Användarvisningsbild

Re: Ny sydsvensk skogskonferens 8 mars - rabatt för SFO-medl

Torbjörn Johnsen  
#555890 Jag var med på seminariet och kommer med en sammanfattning i morgon. Ev lite ljudklipp från presentationerna.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).