Skogsmässor

2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

9 inlägg 6554 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

Fredrik Reuter  
#543653 Med start på Skogselmia 2019 så drar Skogsforum igång en ny turnering i motorsågsfrisbee - sporten vi uppfann i samband med Elmia Wood 2017. På baksidan av monter så har vi en bana där man genom en motorsågsjigg skjuter iväg trätrissor. Den som skjuter längst vinner.

Bild


Nuvarande mästaren finns på Island
Premiären för vår tävling kördes som sagt på Elmia Wood 2017. Vinnaren och nuvarande mästaren heter Oskar Grönholm och är förutom mästare i Motorsågsfrisbee även Islands enda skördarförare! Oskar fick på en riktig pärla och vinnarkastet mätte 38 meter.

38 meter lär dock inte räcka för att bli mästare 2019. Jiggen har förbättrats, vi vet nu vilka trätrissor som går bäst, och dessutom har @tåndemåla med flera på Skogsforum fått mycket erfarenhet i egenskap av funktionärer i första turneringen. Vi planerar nu att förlänga banan och bli inte förvånad om nya rekordet är över 50 meter.

Motorsågsfrisbee - ett populärt event
Vid premiärtillfället 2017 så var det över 200 personer som var med och tävlade och vid vissa tillfällen var det stora folkmassor runt tävlingsarenan. Efter mässan har flera hört av sig och frågat hur vi byggt jiggen, detta troligtvis för att de vill bygga egna. Det är nog kombinationen att enkelt kunna tävla och detta ihop med en riktig motorsåg på ett säkert sätt som gjorde det hela till ett populärt event.

Så, ta chansen och bli mästare i Motorsågsfrisbee 2019!

Här är en video från Elmia Wood 2017:



Mer info från förra tävlingen finns i tråden Lumberjack Frisbee i Skogsforums monter och i pressreleasen: http://www.mynewsdesk.com/se/pressrelea ... ag-2020306



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

Fredrik Reuter  
#543665 Här fanns en film till, tror bestämt det är @molnia som gör ett försök.


   TS
Användarvisningsbild

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

totte  
#543667 Nej han som kör först är nog inte Molnia. Men sen kommer Molnia och blivande fru Molnia fram om jag förstått det rätt.

Användarvisningsbild

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

Erre  
#543674 @Kse

Avatar Fallback

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

j.pripp  
#543765 Missade det helt på elmia. Enda sködarföraren på island. Då bör det vara min gamla maskin som han kör. Den gick till island :shock:

Användarvisningsbild

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

molnia  
#543851
totte skrev:Nej han som kör först är nog inte Molnia. Men sen kommer Molnia och blivande fru Molnia fram om jag förstått det rätt.


Helt riktigt, jag kände inte igen mig i inlednigen av klippet :lol: men sedan så är det jag och nu sedan ett år, fru Molnia som kör ett par kast. \:d/ :grin:

Användarvisningsbild

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

totte  
#543853 :-bd 🤗

Avatar Fallback

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543970 Får man ha egen såg? Trimmad och drevad till max kedjehastighet? :smile:

Användarvisningsbild

Re: 2019 koras en ny mästare i Motorsågsfrisbee

Kse  
#544223 Absolut.... inte. 😄

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).