Skogsmässor

SkogsElmia 2019

142 inlägg 63627 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Ängagärdet  
#569807 :shock: Tajt på mörevagnen.

Elmia
Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#569810
hemhuggare skrev:
gnisten83 skrev:Mja, har mitt arbete i en annan bransch så där hittar jag inga biljetter.
Får göra som jag brukar göra, köpa dom 😉

Har du fått tag i några biljetter?

Bokade 2 på nätet i morse :-bd

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#569811 Denna kille tyckte jag lite synd om i hettan :d

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Hema  
#569883 Jag vet inte om jag minns fel, men hade för mig att de sålde viltkebab i närheten av Stihltältet. Men tänkte jag tar det senare. Men när jag skulle ta köpa, så va det lönlöst o hitta stället. 🤤😟

Så det fick bli en Gourmet-burgare för 120:- nära Kellfri. Den kan jag inte rekommendera. Däremot provbiten av korv i tunnbröd vid Landshypotek, den va god.
$matches[2]

Samt väldigt många utställare slogs om uppmärksamhet genom att erbjuda, korv m bröd, bulle eller någon soppa. 👍

Såg ingen svensk polis, men däremot den amerikanska. 😲
1559855503_screenshot_20190606-231112.png


Trots färre besökare än förra gången, så upplevdes nätet ganska segt. Men vädret var på topp, liksom läsk och glassförsäljningen. 😊

Ja självklart också Fredrik och Torbjörn. 👍

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Robertberg  
#569884 Jag och grannen åker upp imorn! Ska bli kul. Nya bakdäck på Bmwn och bra väder så räknar med att inte köra fast på parkeringen i år..
Vi är bägge på jakt efter nya sågskyddskläder, är det några som har särskilt bra erbjudande?

Vad var det för ibc du köpte @Amatörhuggare 62? Pris?

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Amatörhuggare 62  
#569887 Vad var det för ibc du köpte @Amatörhuggare 62? Pris?

Färmartanken hade en som,passar i Flobyskåpet. Mässpris.
Har mycket siffror i skallen efter dagen. Priset står på locket.

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Amatörhuggare 62  
#569890 [quote="Hema"]Jag vet inte om jag minns fel, men hade för mig att de sålde viltkebab i närheten av Stihltältet.
Viltkebaben var väl imellan Bamsesågen och Drone zone.
Kan ha fel.
Mitt imot Champs of Logging

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Hema  
#569895 ATV-info:
Yamaha erbjuder både traktor A och B. (hade fått felaktig info att endast B, fanns som traktoralternativ).
Suzuki jobbar på att kunna erbjuda traktorregning framöver.

Kranman:
Dieselversion av Skördaren (620, 520 är bensin) ATV-vagnen 1900, finns nu även som 1950 och då kan man välja M36-proffskranen, som innan endast gick att få till 2000-vagnen. Nu säjs vagnar med ett annat däck och drivhjul. Något snällare mönster, men kunder med äldre vagnar behöver inte oroa sig, då de har många däck av den förra modellen på lager och de kommer komma in fler framöver.
1559858225_dsc_1904.jpg

Avestavagnen:
Hade i år fler representanter och fler som kunde svenska. Hoppas verkligen att de kommer med någon större nyhet framöver.
Här en liten en iaf, för att förenkla olika specialbyggen. 👍
$matches[2]


Niklasson:
Med många vagnar riktade till häst, hade även denna hydraultippvagn. Den får jag kolla in lite mer och lägga till i tråden om sådana. Tippkolven sitter föredömligt skyddat och begränsar markfrigången minimalt och hydrauliken sitter väl skyddat i en låda, gillar även "lågfrofildäcken". 👍 Spridarlämmen hade hydraullåsning. Lite osäker på hur mycket stryk sidolämmarna tål, annars gillar jag den.
$matches[2]

$matches[2]

$matches[2]


Det svåraste att stå emot var Gränsforsyxorna (de är så fina, även priserna) inne i Skogmatältet, men det gick. Det blev faktiskt bara en sak. En blå fällkil från throw-saw.
$matches[2]


Robertberg, har dålig koll där. Vet om Husqvarnas extrembyxa för 2500:- (möe pengar, men extremserien brukar va bra mycket dyrare) Sedan på slutet på slingan där de sålde proffshjälmen som JensSkoog har, har jag för mig att de hade något intressant även i klädesväg. Men tyvärr drabbas man av selektivt seende och ser bara det man är intresserad av för stunden.

Ha en bra dag. 👍

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Hema  
#569896
Amatörhuggare 62 skrev:
Hema skrev:Jag vet inte om jag minns fel, men hade för mig att de sålde viltkebab i närheten av Stihltältet.
Viltkebaben var väl imellan Bamsesågen och Drone zone.
Kan ha fel.
Mitt imot Champs of Logging

Sant, men hade för mig att det även fanns en mycket närmare entrén. Tack iaf. 👍

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Torbjörn Johnsen  
#569919 Nu öppnar SkogsElmias andra dag. Bra tryck utanför entrén nu!

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Torbjörn Johnsen  
#569921 Idag blir det mycket folk!

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Torbjörn Johnsen  
#569923 Svensk premiär för finsk klipp i Hypros monter. För kranspetsmontering. Långsamgående ”klingor” med mindre säkerhetsavstånd än klipp med slagor/kätting.

   TS
Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Amatörhuggare 62  
#569924
Ängagärdet skrev::shock: Tajt på mörevagnen.


Detta kan väl inte funka.
Pendlingen måste väl vara obefintlig????

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Fredrik Reuter  
#569926 Starta en motor och saken är biff...

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

mrvimek  
#569928 Ja åkte över 160 mil så de är bara att åka :)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).