Skogsmässor

SkogsElmia 2019

142 inlägg 62910 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Hema  
#556390 Nja de nya är väl just 545 & 550, men att det ytterligare kommer en nyhet? Så är det ens en ytterligare såg? Men den borde va steget över 572:an. En 592:a skulle jag gissa på isf?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Erre  
#556397 Rätt.
Läste slarvigt och fick det till två nyheter i samband med just elmia.
Jag hoppas dom tar upp matchen i det stora segmentet igen.
Säljs kanske inte så många här just i Sverige men i andra länder går dom nog åt.
Kan sthil bygga en stor såg så borde husqvarna klara det.

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

Hema  
#556650 Fast nu med lite eftertanke, så skulle jag tippa på en ny modell av X-cut-familjen. Antingen 1,5 0,325 eller semi eller helmejsel av nuvarande kedjor.

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Torbjörn Johnsen  
#557603 Nu är det dags att nominera kandidater till årets "Guldyxa". Det är en utmärkelse som i år delas ut till en skogsägare som bedriver mångbruk i sin verksamhet:

Är du en skogsägare med mångbruk? Du får inte bara inkomst genom att sälja massaved och timmer utan tjänar också pengar på att nyttja andra värden i skogen. Kanske har du turistverksamhet eller förädlar eget virke?

Är du eller någon skogsägare du känner mångbrukare? Då kan man bli 2019 års Guldyxevinnare.


Fritt fram att nominera sig själv eller någon man känner.

Guldyxan är en utmärkelse som delas ut i samarbete mellan Elmia, Land Skogsbruk och LRF SKogsägarna.

Läs mer här.

   TS
Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557994 Hur kommer det bli med monter för skogsforum? Funderade på om det skulle vara en idé med ett loppisbord för medlemmarnas övertaliga grejer?

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#561454 Det ska bli skönt att träffa lite tokigt skogsfolk igen, har tyvärr inga liknande typer som grannar. :-bd

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

pontiacfarmer  
#561809 Hela småland består ju av tokstollar inom skog o lantbruk .. mig undertecknad å det blir nog Elmia i 2 dagar i år ;)

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

svampbob  
#561873 Det händer att man blir förvånad jag hade inte ägnat en tanke åt att åka hela vägen ned till Elmia i år då vi veckan efter har Nolia här nästan på gångavstånd. Men nu börjar sambon fråga om vi inte ska åka ned. Tror hon att det är hästgrejer där? :lol: nej det räcker nog med att min skördare får åka ned och stå på Elmia. Konstigt nog så blir man ju lite sugen själv då hon vill åka.

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

mrvimek  
#561874 Ja ska både gå på nolia och elmia och hoppas på träffa folk från här och även från gruppen på Facebook Vi som kör miniskotare :)

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#561880 En dagstur upp blir de och sambon ville följa med, få se om hon ångrar de 😉

Avatar Fallback

Re: SkogsElmia 2019

mrvimek  
#562060 Hur ser de ut me campning på skogsnolia 2019’ ?

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Torbjörn Johnsen  
#562084
busholle skrev:Hur kommer det bli med monter för skogsforum? Funderade på om det skulle vara en idé med ett loppisbord för medlemmarnas övertaliga grejer?


Vi kommer att ha en monter på SkogsElmia (samma plats som på ElmiaWood 2017). Vet inte hur det fungerar med loppisbord. Det borde ju inte vara några problem men kräver att det hela tiden finns någon som kan hålla koll på det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

Torbjörn Johnsen  
#562085
mrvimek skrev:Hur ser de ut me campning på skogsnolia 2019’ ?


Jag kollar det med arrangören och svarar i tråden SkogsNolia 2019

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

JensSkoog  
#565950 :(( :(( :((
Jag hade sett fram emot Elmia i år, och börjat planera, då
jag upptäckte att den stora kusinträffen sker just den helgen
så då är min fru stenhård på vart vi ska :cry:

Hoppas det blir en träff för forumistar på eftersommaren/hösten
som ersättning för gallringsdagar. 🙏

Användarvisningsbild

Re: SkogsElmia 2019

totte  
#565953 Nej så tråkigt då! :cry:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).