Skogsmässor

SkogsNolia 2019

62 inlägg 53087 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

SkogsNolia 2019

Torbjörn Johnsen  
#527404 Det blir en del skogsmässor även 2019! Jag startar en tråd om SkogsNolia 2019 (skogsnolia.se) där vi kan köra uppsnacket och diskutera vad som förväntas och vad som är på gång på denna mässa. Det verkar som att de större maskintillverkarna nu kommer att vara med efter att Nolia bytte år från 2018 till 2019. SkogsNolia går nu 13-15 juni 2019 i Håknäs, Vännäs kommun och Skogsforum kommer att finnas på plats med en liten fika-monter och träffpunkt för medlemmar som besöker. Vi hjälps åt att fylla på med information här allt eftersom.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Kse  
#547729 Ja då är det bara drygt fyra månader kvar till SkogsNolia!
Vilka kommer ner, eller upp till Umeå?

Avatar Fallback

Re: SkogsNolia 2019

hfab  
#547731 Kommer förhoppningsvis.

Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Torbjörn Johnsen  
#547744 Skogsforum är givetvis på plats med en monter på SkogsNolia. Fredrik och undertecknad kommer upp och alla som vill hänga här är välkomna att komma inom. Kaffpannan är varm hela mässan!
Vi tar med motorsågsfrisbeen upp så får vi se vem som blir Noliamästare i att skjuta långt

Sen får vi börja snoka lite efter ev nyheter som kommer på mässan. Det är mycket rykten igång men ingen substans ännu :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: SkogsNolia 2019

Benny Nilsson  
#547747 Synd att skogselmia är bara en vecka tidigare, antar att en del företag bara väljer en av två mässor.

Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Kse  
#547867 Det verkar som att alla dom stora maskintillverkarna kommer till Nolia.

Här finns utställarlistan att beskåda.

https://skogsnolia19.mapyourshow.com/7_ ... fm?alpha=J

Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Torbjörn Johnsen  
#553549 SkogsNolia satsar hårt på att lyfta jämställdhetsfrågor på årets skogsmässa enligt ett pressmeddelande idag. Så här säker Kristin Olsson som är projektledare för mässan:

– Vi har haft otaliga referensgruppsmöten där skogens företrädare identifierat jämställdhet, normkritik och öppenhet som viktiga förutsättningar för branschens fortsatta utveckling. Det utmynnade i den konferens om jämställhet som hölls i höstas som också la grunden för den resa Skogsnolia har påbörjat. Nu har vi fått stafettpinnen av branschen och ska förvalta det ansvaret, säger Kristin Olsson, projektledare för Skogsnolia.


Läs hela pressmeddelandet här.

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Torbjörn Johnsen  
#556314
1552477570_skogsnolia_125092017.png
SkogsNolia är nu fullbokad enligt pressmeddelande från Nolia:

– Vår resa med målet att vara världens mest jämställda skogsmässa har fått ett enormt gensvar. Vi har någon enstaka ströplats och aktivitetsyta kvar. Dessa använder vi för att skapa en så bra mix av utställare och upplevelser som möjligt får våra besökare. Utställare står på kö för att kunna vara med och både svensk och utländsk media har anmält journalister till mässan. Intresset för årets Skogsnolia är enormt, säger Kristin Olsson, projektledare för Skogsnolia.



Nu finns det ju inga ytterväggar för en skogsmässa i skogen så jag gissar att det går att klämma in några företag till om så önskas. Skogsforum kommer att vara på plats med egen monter och ser fram mot att träffa er som ska dit.

Läs hela pressmeddelandet här.

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

svampbob  
#556320 Självklart kommer vi förbi på en kaffe. Ev så kommer jag att stå där med en maskin.

Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

skogsjan695xl  
#556361 Blir troligen besök på fredag. Är komatsu days samtidigt som jg eventuellt ska med på.

Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Torbjörn Johnsen  
#562709 Nu är alla större skogsmaskintillverkare med på SkogsNolia i sommar enligt pressmeddelande från Nolia. Dels de lokala tillverkarna i Umeå, Komatsu Forest och Profi men också John Deere, Rottne, Ponsse, EcoLog, Gremo och Logset.

Representanter från tillverkarna lovordar också mässans jämställdhetssatsningar:

– Vi har själva kvinnliga platschefer, verkmästare och reservdelssäljare i vår organisation och ser gärna att vi får in fler kvinnliga medarbetare. Vi välkomnar därför jämställdhetsinitiativet som tagits på Skogsnolia i år, säger Dieter Reinisch


Läs hela pressmeddelandet här:
http://www.mynewsdesk.com/se/nolia/pres ... ia-2862335

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Torbjörn Johnsen  
#564760 Jag har fått svar från SkogsNolia när det gäller campning i anslutning till mässan:

Förutom den länk du fått finns det också en annan plats som är möjlig för camping. Den är i direkt anslutning till mässan men ganska provisorisk eftersom den inte används i vanliga fall.

Då ringer dom direkt till: Sixten Jonsson tel 070- 865 26 28.
Eller mailar till: sixten.jonsson@privat.t3.se.


Här finns också en länk till hotellboende i Umeå och till en bygdegård i närheten, Hjåggsjö bygdegård där det finns möjliget att ställa upp husvagn eller husbil. Läs mer på deras sajt här.

Här kan du se vart Håknäs (mässområdet) ligger i förhållande till Hjåggsjö. OBS att det även finns ett Håknäs i Nordmaling men mässan ligger vid Håknäs i Vännäs.

   TS
Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Arvid0  
#564776
Torbjörn Johnsen skrev:Jag har fått svar från SkogsNolia när det gäller campning i anslutning till mässan:

Förutom den länk du fått finns det också en annan plats som är möjlig för camping. Den är i direkt anslutning till mässan men ganska provisorisk eftersom den inte används i vanliga fall.

Då ringer dom direkt till: Sixten Jonsson tel 070- 865 26 28.
Eller mailar till: sixten.jonsson@privat.t3.se..


Här finns också en länk till hotellboende i Umeå och till en bygdegård i närheten, Hjåggsjö bygdegård där det finns möjliget att ställa upp husvagn eller husbil. Läs mer på deras sajt här.

Här kan du se vart Håknäs (mässområdet) ligger i förhållande till Hjåggsjö. OBS att det även finns ett Håknäs i Nordmaling men mässan ligger vid Håknäs i Vännäs.
sedan finns väl Vännäs camping och om man åker lite längre tallbackens camping, tallbacken är ju ett lite speciellt ställe kan man säga...

http://www.vannasbadcamping.se/

http://www.tallbackencamping.se/

Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

Kse  
#566280 Nu är det bara en månad kvar!
Jag, Torbjörn, Fredrik och Tåndemåla kommer att finnas i Skogsforums monter från torsdag till lördag.
Men vilka fler kommer?

Användarvisningsbild

Re: SkogsNolia 2019

skogsjan695xl  
#566369 Jag kommer dit på fredag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).