Skogsmässor

Traktorträff

116 inlägg 47430 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

totte  
#567748 Vad trevligt, vi syns! Johan E och jag skall köra såg och så är 2CVtrac där förstås.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567832 Långväga gäster kom redan på fredagen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

Erre  
#567885 Härlig dag. :-bd

Avatar Fallback

Re: Traktorträff

Blivande snickare  
#567888 Krangrejen på nästsista bilden såg intressant ut! 😀

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

ananders  
#567891 Skulle ju åka dit men kroppen hade en annan vilja så den såg till att höja temperaturen så det blir en dag i sjuksängen istället. : :sad:

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

Erre  
#567892 Aj då.
Krya ananders.

Avatar Fallback

Re: Traktorträff

bgl  
#567897 Den gamla fina stenväggen är minst lika imponerande som alla maskiner, åtminstone för oss här uppe i Bergslagen som fått ärva gamla driftsbyggnader med väggar som murats av slaggsten. Dessutom brändes mycket kalk till murbruk med björkved som inte gav tillräcklig temperatur. I stället för en sån fin, nästan evig, stenvägg har vi vittrande fuktiga ladugårdsväggar och ibland tyvärr även husgrunder.

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

Seb macahan  
#567898 Tack Åke för ett trevligt arrangemang. Mycket trevliga människor och fina maskiner. Fantastiskt fin gård du har. Tack och hoppas vi syns snart igen!.

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

hlb  
#567928 Tack Åke för att du ordnat dessa fantastiska träffar. Idag träffade jag varken Dig eller Seb personligen, men hann visa en intresserad vän alla begivenheter och han var mycket imponerad. Hoppas att vi ses på SFO-arrangemang framöver, annars ringer jag och kommer förbi bara.

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567978 Tack ni som kom hit. Jag far runt hela dagen och är knappt kontaktbar så det är synd att jag inte träffar alla som besöker oss. Det kom 106 traktorer så det blev en lyckad final.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#567979
Blivande snickare skrev:Krangrejen på nästsista bilden såg intressant ut! 😀

Moelven

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

Erre  
#567994 Ja du var ordentligt jagad @kärrabol :d
Tackar för att du tog dig en stund att prata med mig å grabben. 🤗

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

totte  
#568000 Ja det var en grand finale. Nytt rekord i traktorantal, riktigt trevligt väder och massor av besökare, vad jag kunde se. Johan E och jag körde en del motorsåg, verkade dra till sig intresset rätt bra. Vi inledde sågpassen med min Homelite Zip-6 och Johans Solo Rex, det var rätt effektiv annonsering kan man säga. Hörs i samtliga angränsande socknar och några till.

Det var väl femte gången jag var med, sjätte gången 2CVtrac var där. 2014 var traktorn där men jag var uppe i Pengsjö och packade inför flytten. 2016 körde jag inte traktorkortegen, hade lite problem med ett hjul som inte satt ordentligt fast. Så det var fjärde gången jag körde det varvet.

Därmed är det bara att tacka Åke med familj och alla andra medhjälpare för det fina arbetet som de gjort i dessa tio år för att arrangera traktorträffen. Vi som varit där kommer att sörja den. Samtidigt tror jag att alla förstår Åke helt och fullt att det räcker nu. "Jag slutar när jag är på topp" hörde jag Åke säga och det är bara att instämma.

Jag var inte så flitig med kameran idag men några bilder blev det.

Mange dök upp.
1558818167_190525_1.jpg

1558818166_190525_2.jpg


Trångt i vimlet.
1558818163_190525_3.jpg


Tappade farten lite mens jag fumlade fram kameran, dags att gasa ifatt. Annars hänger 2CVtrac bra med de stora elefanterna.
1558818164_190525_4.jpg


Ser lite vådligt ut när de kör upp.
1558818164_190525_6.jpg

1558818166_190525_5.jpg

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

Erre  
#568001 Ville från Nybro är inte så kräsen. :lol:
Den bästa sprängaren i regionen.

Användarvisningsbild

Re: Traktorträff

totte  
#568004
ananders skrev:Skulle ju åka dit men kroppen hade en annan vilja så den såg till att höja temperaturen så det blir en dag i sjuksängen istället. : :sad:


Ja jag saknade dig. Trist att åka på nåt sånt elände, krya på dig!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).