Skogsmässor
Skogsforumträff hos Tåndemåla 6 mars
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
fre 13 mar 2020, 15:15#631104Det kanske det är. Fanns ingen svamp synlig ovan mark då i juli, fick gräva fram den här.
sön 22 aug 2021, 21:36#724505Satt och kollade lite på gamla bilder och såg några från träffen för snart 1,5 år sedan.
Tiden går fort och Coronan gör att det aldrig blev några träffar efter denna. Men snart borde det vara dax kan man tycka. Har ni några förslag vad vi skulle kunna hitta på?
Tiden går fort och Coronan gör att det aldrig blev några träffar efter denna. Men snart borde det vara dax kan man tycka. Har ni några förslag vad vi skulle kunna hitta på?
sön 22 aug 2021, 21:50#724507Jag håller med dig. Vore roligt med en skogsforum träff framöver det går ju ordna mindre fräffar på flera platser och ute så borde det vara reko!
sön 22 aug 2021, 22:34#724510
Spontana uppslag på frågeställningar;
Målbild och skötselstrategier för konfliktbestånd (de flesta av oss har väl något sedan länge bortglömt hörn, eller nyligen tillköpt mischmaschområde som man står och kliar sig i huvudet över) är intressant att grubbla över och diskutera.
Hur föryngrar man bäst tallmarker med tall när det finns uppslag av örnbräken på området?
Hur sköter man självföryngrad björk för att få en hög andel sågråvara (rakt och grovt) vid 50 års ålder, utan att gallra så hårt att den löpande tillväxten faller drastiskt?
Bara mina fem ören...
MVH
Alias
Tåndemåla skrev:Satt och kollade lite på gamla bilder och såg några från träffen för snart 1,5 år sedan.
Spontana uppslag på frågeställningar;
Målbild och skötselstrategier för konfliktbestånd (de flesta av oss har väl något sedan länge bortglömt hörn, eller nyligen tillköpt mischmaschområde som man står och kliar sig i huvudet över) är intressant att grubbla över och diskutera.
Hur föryngrar man bäst tallmarker med tall när det finns uppslag av örnbräken på området?
Hur sköter man självföryngrad björk för att få en hög andel sågråvara (rakt och grovt) vid 50 års ålder, utan att gallra så hårt att den löpande tillväxten faller drastiskt?
Bara mina fem ören...
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
mån 23 aug 2021, 03:46#724514En föryngringsträff i Östersund.
Självklart då med studiebesök hos Bracke Forest och Svenska Skogsplantors plantskola, båda finns i närheten.
Självklart då med studiebesök hos Bracke Forest och Svenska Skogsplantors plantskola, båda finns i närheten.
mån 23 aug 2021, 06:57#724518Låter trevligt med lite riktiga träffar igen. Det är något som saknar och vi är definitivt på. Vi har kollat några tänkbara objekt och tanken är att försöka få till flera träffar, utspridda i landet från norr till söder. Jag är osäker på om vi kan komma igång i höst. Dagarna blir kortare och det är mycket annat som konkurrerar om tiden som t ex älgjakter som är svåra att parera för. Men vi kan ju göra ett försök. Alla tips och idéer är välkomna!
TS
mån 23 aug 2021, 08:10#724528Här i söder börjar älgjakten inte förrän i oktober. 😉
mån 11 okt 2021, 17:06#731280Två års tillväxt på de bestånden vi besökte hägnet dittan och. douglasen
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tis 12 okt 2021, 05:47#731329Bra fart på träden där! Skulle vara intressant att göra ett återbesök om ett par tre år!
Det du inte hann idag kan du göra i morgon och hinner du inte då heller så var det inte så viktigt

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).