sön 08 jun 2025, 13:44#883482Johannes här, projektledare. Tack för era inlägg. Jag tar åt mig det som feedback nu när vi ska utvärdera mässan.
Några kommentarer från min sida, dock inga undanflykter men kommentar:
* Matsituationen under torsdagen var inte bra, bara att erkänna och be om ursäkt för att ni fick vänta! Jag upplevde att det blev bättre under fredagen och lördagen. Kommentarer gärna ni som var på plats flera dagar och kan jämföra.
* Det är lite mer kostsamt att skapa restauranger i skogen med avlopp, färskvattenkärl, transporter etc. Så priser är kanske lite högre än din lokala pizzeria. Vi valde medvetet att ha med billigare alternativ som ärtsoppa, ägg-och falukorvsmacka. Men inte på alla ställen och kanske inte där som just du var när du blev hungrig.
* Korvmojjen utanför entrén är inte organiserad av Elmia utan det är en "rättshaverist" som inte ens polisen kan få bort. De hutlöst höga priserna ger oss missnöjda besökare och vi har försökt avhysa dem men lyckades inte.
* Trots regn så verkar det varit glada miner och utställarna är överraskande över att ni besökare är så positiva och orädda för regn.
* Parkeringen var lite klabbig fredag eftermiddag efter regnet men jag har inte hört om någon bogsering av fastkörda bilar eller bussar. Vi gjorde lite justeringar till lördag, förstärkte där det behövdes och det verkar ha räckt och hållt.
* Slingan är omgjord för att få bättre flöde, få bort parallellvägar och återvändsgränder, mer kompakt med form av en 8:a. Var det någon som använde genvägarna?
Som sagt, det är inga undanflykter eller bortförklaringar, men en kommentar från mig som organisatör.
Fortsätt gärna att kommentera och skriv gärna till mig i PM så lovar jag att svara!
Hoppas att de positiva upplevelserna överträffade de negativa.