Skogsmässor

Elmia Wood 2022

122 inlägg 34979 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Elmia Wood 2022

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759136 Väldigt osäkert om jag kan åka i år, men om man kommer iväg, hittar man Skogsforum i någon monter?

Elmia
Användarvisningsbild

Erre  
#759144 Tyvärr inte om jag är rätt informerad.

Vi borde bestämma en tid å plats på mässan för oss forumfolk som vill träffas.

Robertberg  
#759152 Lunch klockan 12 på väl utvalt ställe?
Finns det någon plats som är något mera avskilt och samtidigt ligger skapligt nära en hamburgare eller liknande?

Jag och grannen kommer på lördagen, övertalningskampanjen angående fredagskvällen gick i stöpet.

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#759163 Bra initiativ! Ett tips kan ju vara lunch kl 11.30 istället. När kl är 12.00 har mat och sovklockan ringt samtidigt för samtliga mässbesökare och köerna ringlar långa. Men 11.30 brukar det fortfarande vara relativt lugnt.
Lägg upp nån hint här i tråden så följer vi och ser vart vi ska styra kosan för stt ses👍

TS
Användarvisningsbild

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759165 Hej. Enligt kartan så har vi hamburgare precis vid vår monter och även toa så det kan ju vara ett bra ställe att träffas på.
Där kan vi även bjuda på en munk och lite brum från veteranmotorsågar
.vi är på monter 524

Användarvisningsbild

ananders  
#759170 Just nu ser väderprognosen lovande ut så man kan komma från jobbet normal tid på fredag, samtidigt som man kan få en angenäm vistelse på Elmia på lördag.

Robertberg  
#759172 Det låter optimalt!
Er monter är ju den självklara.

Tyckte kl 12 var tidigt men 11.30 är såklart bättre.

Skickar med en skärmdump där monter 524 är inringad.

Användarvisningsbild

Erre  
#759303 Lite camping tillbehör.
1653841628_dsc_3851.jpg

Användarvisningsbild

Seb macahan  
#759384 Vi kommer upp tidigt fredag morgon. Är lite osäker på vart SFO camping brukar bli. Någon som vet som kommer redan på Torsdagen eller har vi något bra riktmärke? Hade varit skönt o slippa flytta husvagnen när man väl landat.

Användarvisningsbild

ananders  
Seb macahan skrev:Vi kommer upp tidigt fredag morgon. Är lite osäker på vart SFO camping brukar bli. Någon som vet som kommer redan på Torsdagen eller har vi något bra riktmärke? Hade varit skönt o slippa flytta husvagnen när man väl landat.

Om jag inte är helt ute och cyklar så var vi vid den innringade dungen sist jag var med. Så det är kanske inte helt omöjligt att det blir något liknande i år.

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759397 Senast var vi väster om den inringade skogsdungen

Användarvisningsbild

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759463 Så kom man i radion igen. Sågen som hörs är en Wankel

https://sverigesradio.se/artikel/motors ... in-samling

Användarvisningsbild

ananders  
#759490 Blev klart att jag kan åka till Elmia. Jag åker direkt efter jobbet på fredag.

Användarvisningsbild

totte  
#759491 Trevligt Anders! Hälsa gänget från alla skånebor som inte kom dit i år 😀

Användarvisningsbild

Erre  
ananders skrev:Blev klart att jag kan åka till Elmia. Jag åker direkt efter jobbet på fredag.

Då ses vi på kvällen. Å förhoppningsvis kan vi gå på mässan på lördagen ihop. 👍

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).