Skogsmässor
SkogsElmia 2019
fre 07 jun 2019, 17:23#569959Min bästa behållning av gårdagens Elmia var att få träffa Torbjörns brorsöner. Vilka härliga grabbar, som säkert fyller upp tomrummet efter oss som snart är för gamla.
fre 07 jun 2019, 19:59#569989Var på mässan idag.
Inte mycket nytt, men alltid kul att kolla på maskiner och träffa maskintokigt folk.
Även om jag inte för egen del intresserar mig så mycket för de stora maskinerna kändes det lite tomt utan dem.
Inte mycket nytt, men alltid kul att kolla på maskiner och träffa maskintokigt folk.
Även om jag inte för egen del intresserar mig så mycket för de stora maskinerna kändes det lite tomt utan dem.
Valmet 8050, hjulburen Patu 40LF & Vreten 65-40 kran. Alternativt Vimek G30 gallringsprocessor.
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
fre 07 jun 2019, 21:38#570022Biljetten gäller valfri dag. 6 juni kommer upp med automatik på biljetten
lör 08 jun 2019, 13:02#570083Bild från Elmia
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
lör 08 jun 2019, 14:28#570089Nä det var som tidigare nämnts inte inte mycket nytt under solen. Men det är ju roligt att gå å titta på maskiner i alla fall.
Lagom varmt idag för att gå å titta.
Här räckte med att titta på två som provsatt en traktor. Så fick man en korv o grilla.
Man kanske ska byta upp sig.
Fast det gäller o ha ved till det oxå.
När molnen blev mörka o regnet närmade sig. Så tackade vi för kaffet.
Skapa konto
Här räckte med att titta på två som provsatt en traktor. Så fick man en korv o grilla.
Fast det gäller o ha ved till det oxå.
Skapa konto
lör 08 jun 2019, 14:42#570091I Torsdags hett som sjutton.
Och idag ett skyfall.
Men hade bilen nära.
Så man blev inte blötare.
Än en regnig röjdag
Och idag ett skyfall.
Men hade bilen nära.
Så man blev inte blötare.
Än en regnig röjdag
lör 08 jun 2019, 15:12#570094sådär - nu är man hemma igen....tur vi var morronpigga grannen o jag .. första kön blev när vi svängde in på åkern för att parkera haha <3
fanns hur mycket som helst att titta på ju för en småbonne från småland - å tack för morronkaffet o kepsen i SFO montern
- hade vi inte kikat 2 min för länge på allt så hade vi kommit torra till bilen !!!!
Skapa konto
fanns hur mycket som helst att titta på ju för en småbonne från småland - å tack för morronkaffet o kepsen i SFO montern
- hade vi inte kikat 2 min för länge på allt så hade vi kommit torra till bilen !!!! Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
"If you dont get afraid when you step on the pedal you have tuned too little "
Stolt brukare av Steyr 870, Bm 600 , Bm 400, Mf 135 x2 å till sist en liten näpen 35X
Stolt brukare av Steyr 870, Bm 600 , Bm 400, Mf 135 x2 å till sist en liten näpen 35X

lör 08 jun 2019, 15:41#570097Södras barkborre skola var riktigt kul!😅🤣
Skapa konto
Skapa konto
lör 08 jun 2019, 16:23#570104
"Allting är relativt". Men när jag sa det som svar på en kvinnas fråga om hon blivit tjockt då blev det fel.
Vedmaskin skrev:Tåndemåla skrev:Södras barkborre skola var riktigt kul!😅🤣
Mm. Tyckte medelåldern på publiken var relativt när jag gick förbi.
"Allting är relativt". Men när jag sa det som svar på en kvinnas fråga om hon blivit tjockt då blev det fel.
lör 08 jun 2019, 16:55#570106Lika illa som när jag fick en fråga av en kvinna på dans. - Hur gammal tror du jag är ..... och jag har ju svårt för att ljuga, så jag sa - 60 år! Hon blev tydligen inte glad av svaret utan sa. -Ser jag så gammal ut? Klokt nog kommenterade jag inte det... 😉
Ursäkta inpasset som inte tillhörde ämnet ..... 😉
Ursäkta inpasset som inte tillhörde ämnet ..... 😉
lör 08 jun 2019, 17:02#570108
Trevligt att du tog en bild på min skördare så att jag vet att den mår bra och snart får komma hem igen
Vedmaskin skrev:Nä det var som tidigare nämnts inte inte mycket nytt under solen. Men det är ju roligt att gå å titta på maskiner i alla fall.![]()
Här räckte med att titta på två som provsatt en traktor. Så fick man en korv o grilla.Man kanske ska byta upp sig.
![]()
Fast det gäller o ha ved till det oxå.![]()
Trevligt att du tog en bild på min skördare så att jag vet att den mår bra och snart får komma hem igen
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).