Skogsmässor

Vad tyckte ni om Emmaboda 2025?

4 inlägg 3567 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Vad tyckte ni om Emmaboda 2025?

Badger  
#880405I elfte timmen lyckades jag få till att åka till Emmaboda igår. Det var rätt råkallt väder så det blev ett ganska snabbt varv och inte så djupa samtal i någon monter. Men var det något nytt som presenterades? Fanns det något nytt så missade jag det. Roligast för mig var att se Ecosågen. Den har funnits på marknaden ett tag, men detta var första gången jag såg den på riktigt och det var rejäl fart när den sågade upp panelbrädor. Den sprang som man brukar säga åttor runt Logosols stackars bandsåg som knuffades fram jämte den. Men till priset en halv mille blir Ecosågen kanske ingen storsäljare ändå.

Var det någon annan från forumet där? Vad snappade ni upp?

TS
Användarvisningsbild

Re: Vad tyckte ni om Emmaboda 2025?

Söderläge  
#880596Håller med föregående post. Kallt som tusan, det fick bli ombyte till varma kläder... Just Ecosågen var nog en av de montrar som vi tillbringade mest tid vid. Intressant lösning och den verkar fungera bra. Hypro var också intressant, fick lite köpsug. Dessutom har Hypros ägare arbetat mycket med att anlägga våtmarker, vilket jag uppskattar. För vår del framförallt för att att hand om vattnet istället för att det bara rinner ut i havet..
Tyckte att det var lite färre intressanta utställare jämfört med förra gången.

Användarvisningsbild

Badger  
Söderläge skrev: Hypro var också intressant, fick lite köpsug. Dessutom har Hypros ägare arbetat mycket med att anlägga våtmarker, vilket jag uppskattar. För vår del framförallt för att att hand om vattnet istället för att det bara rinner ut i havet..
Tyckte att det var lite färre intressanta utställare jämfört med förra gången.

Hypros maskiner ser trevliga ut. Dock out of reach för mig som inte har nog underlag för en sådan investering nu. Undrar om du sabbat hans affärer nu när du outat honom som miljömupp här ;)

TS
Användarvisningsbild

Söderläge  
#880599Tror inte att han kvalificerar som miljömupp... De har visserligen ett relativt stort fokus på "mjuka" värden som naturupplevelser och jakt. Men jag skulle säga att det är många olika faktorer som spelar in. Men att spara vatten och öka grundvattnet var viktigt
Jag har en lite liknande tanke, men ännu mer fokus att spara vatten i markerna. Vi i öst har ännu mindre regn än där de håller till. Det vore inte fel att ha ca 5% av markinnehavet som vatten om resten av marken lider mindre av torka på sommaren,,,,,

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).