Skogsmässor

Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

57 inlägg 22960 visningar 43 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Vardon  
#569197
Erre skrev:Vi kan inte jaga björn på hotell. 🙄


Däremot kan vända alla "stör ej lappar" till städa gärna. Fast såna barnsligheter är det väl ingen som gör på fyllan....

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Gunstein  
#569291
Ingarhs skrev:"Nesten" innenfor nærområdet (bare 10-12 mil), dette må man prøve å få med seg, eller hva gunstein?


Ja bare et steinkast unna jo.
Kan ta med et tømmerlass til Grums samtidig.

Dette bør vi få med oss.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Fredrik Reuter  
#569428 Hej,
Nu finns mer info om lördagens del av kommande Skogsforumsträff, du kan läsa mer om detta i tråden Unik Gräv- och Skogsdag 24 augusti 2019, Kila Fjäll, Säffle. Det är även på denna skogsdag som campingen finns.

Mer info om fredagen kommer här i tråden senare...

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#576455 Trådlyft...
Tycker det behövs lite uppsnack inför träffen.
@Fredrik, någon känsla för hur många som kommer för träffen på fredag?
När öppnar "campingen"?
Själv blir jag förmodligen lite sen på fredag...men kommer så snart det är möjligt :-bd

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Torbjörn Johnsen  
#576566 Vi kommer att uppdatera med lite mer precisa detaljer inom kort men här kommer en mycket preliminär plan:

Fredag 23 august
Vi träffas i Grums någon gång på förmiddagen för industribesök under dagen. Vi försöker komma in på CLT-fabriken för att se hur den tillverkningen går till. Om möjligt även ett besök på sågverket.

På eftermiddagen åker vi till Kila (utanför Säffle) till platsen för lördagens skogsdag. Där finns campingmöjligheter i anslutning till arrangörens gård och vi ska se till att där även finns grillmöjligheter.

Vi vill gärna ha ett besked om hur många som kommer på fredagen (PM till Fredrik eller mig) så att vi kan planera studiebesöket samt kanske fixa något trevligt på kvällen. Meddela oss om du vill vara med under dagen och om du kommer att campa på kvällen.

Lördag 24 augusti
Dagens program är Unik Gräv- och Skogsdag 24 augusti 2019, Kila Fjäll, Säffle
Skogsdagen anordnas i anslutning till där vi campar. Var och en ansvarar för sina egna måltider.

Mer information kommer när vi vet mer om fredagens program så håll koll på den här tråden :-bd

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

sundelius  
#580972 Nu har jag anmält mig till träffen
Så nu blir det fart på campingen iallafall fram till Bolibompa :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

dotcom  
#580976 Verkar jätteintressant, funkar det med ett eventuellt drop in eller måste jag föranmäla här på forumet?

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

JensSkoog  
#580979
sundelius skrev:Nu har jag anmält mig till träffen
Så nu blir det fart på campingen iallafall fram till Bolibompa :lol:

Har inte tänkt på att jag skulle göra det - får väl skicka ett PM till Fredrik :wink:

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Torbjörn Johnsen  
#581043 Skicka gärna ett PM till mig eller Fredrik om ni vill vara med under dagen på fredag.
Det blir lite ändrade planer för fredagen. Fabrikerna i Grums befinner sig i uppstartsfas och hinner inte med studiebesök just nu. Fokus blir istället mer på skogsskötsel och några intressanta trädslag.
Mer info kommer under kommande vecka men trolig startpunkt under fredag fm blir i trakten av Säffle.

Avatar Fallback

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

jsn  
#581524 Ajaj.. Har missat detta (och att det inte blev gallringsdagar) helt, antar att svägerskan inte går med på att flytta bröllopet så här nära inpå, inte ens om jag påpekar att jag gallrar det som ska bli hennes skog..

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Fredrik Reuter  
#581987 Hej,
Nu är programmet närapå klart för fredagen. Jag uppdaterar tråden under dagen med all info - Stay tuned! 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Fredrik Reuter  
#582028 Nu är första inlägget uppdaterat med program och information för fredagen, direktlänk: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Torbjörn Johnsen  
#582190 Påminner om att ni som vill vara med på fredagen (samling i Säffle vid OKQ8 kl 9.00) skickar ett PM till mig eller Fredrik så kan vi planera för fika och lunch under dagen. Det kommer att bli en klart intressant dag med besök på sådana platser som inte riktigt "ligger efter allfarvägen".
Väl mött!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

Fredrik Reuter  
#583214 Hej,
Här kommer en liten uppdatering inför morgondagen, fredag.

Vi avreser som planerat 09:00 från OKQ8 i Säffle.
Innan vi anländer Rosenborg och ekenäs så gör vi några korta stopp. Dels så viker sig undertecknad och vi åker och kollar på ett bestånd jag själv gallrat för snart 10 år sedan. Sedan, om planen håller, ett kortare stopp på Forsviks Säteri där vi får en genomgång av nybyggda skogsvägar som är klassade för 76 tons last året om.

Detta kommer göra att vi kommer till Rosenborg cirka 10:15.

Synkar allt så kan markägaren Stefan Lindskog också medverka på Ekenäs, tillsammans med Bernt Andersson.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforumträff, 23 - 24 augusti i Säffle (Värmland)

JensSkoog  
#583241 Någon som kommer som kan ta med ett par sågar till Johan Eriksson på hemväg?
Han håller till i Ingelstad iKronoberg.

Blir lite lång omväg för mig som har hemväg från Säffle till Strömstad :d

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).