tor 21 apr 2016, 08:11#388366
Hej,
Här kommer äntligen ett litet klipp från skogsdagen, det är främst när Malwan byter skepnad från skördare till skotare och Magnus Wallin pratar om maskinen och företaget.
Tyvärr så verkar YouTube ha sölat bort livesändningen som jag gjorde på eventet. Det var riktigt synd där har var det lätt 10 min när Malwan kördes som främst skördare men också skotare.
Man lär så länge man lever, kommer inte att förlita mig på livesändingar framöver.
Jag fick ju också möjligheten att hugga ett par tre träd med Malwan. Här hade jag velat ha lite mer tid i lugn och ro om man ska göra sig en bedömning. Det tar nog någon timma innan knapparna sitter någorlunda. Men det kommer fler chanser och då också med film från hytten.
En liten intressant reflektion. Det var nu två år sedan jag körde skördare professionellt, men det satt kvar i ryggmärgen. Malwan hade en pedal på golvet för att köra fram back med maskinen, exakt på samma ställe som Rottne H8 hade en pedal för auto-stopp för all matning i aggregatet. I trånga utrymmen blev man nästan som en hårdrockstrummis mot denna pedal, man liksom pulsade ner ett träd samtidigt som man ex backade.
Jag tog tror jag tre träd och tryckte nog på fram/back, 30 gånger...
Konstigt hur det är med människokroppen, det sitter kvar reflexerna...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!