sön 26 dec 2010, 21:19#111643Hei,har kjøpt en valmet 911 seks hjuling,får ikke varme i fører hytta,noen tips.Hilsen ny bruker av skogsforum fra norge.
Skördare
valmet 911 97 mod
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
sön 26 dec 2010, 22:33#111652Hei,hadde selv en 97mod 911 for 8-9år siden.
Skjekk om du har nokk frostveske på marskinen,varmeapperatet i hytta er så mye høyere enn motoren så hvis det blir lite
veske vil du merke det først der
Hadde 965 aggr og 1400kran på min 911,hva har du?
Skjekk om du har nokk frostveske på marskinen,varmeapperatet i hytta er så mye høyere enn motoren så hvis det blir lite
veske vil du merke det først der
Hadde 965 aggr og 1400kran på min 911,hva har du?
mån 27 dec 2010, 01:19#111669Hej!
På brorsans 911 -95 så påverkar värmevredet en wire som i sin tur vrider en kran som ställer vattenflödet till värmepaketet.
Jag vill minnas att infästningen till denna wire var en sällsynt bräcklig konstruktion.
Börja med att lyfta taket på hytten och kolla så att vredet verkligen påverkar värmekranen!
Sedan kan det vara luft i systemet också. Det finns en luftningsventil på en av slangarna till värmepaketet. För att lufta måste du trycksätta kylsystemet. Om det bara är mindre mängder luft så brukar det räcka att varmköra maskinen så att kylsystemet får upp trycket och sedan öppna luftningsventilen.
På brorsans 911 -95 så påverkar värmevredet en wire som i sin tur vrider en kran som ställer vattenflödet till värmepaketet.
Jag vill minnas att infästningen till denna wire var en sällsynt bräcklig konstruktion.
Börja med att lyfta taket på hytten och kolla så att vredet verkligen påverkar värmekranen!
Sedan kan det vara luft i systemet också. Det finns en luftningsventil på en av slangarna till värmepaketet. För att lufta måste du trycksätta kylsystemet. Om det bara är mindre mängder luft så brukar det räcka att varmköra maskinen så att kylsystemet får upp trycket och sedan öppna luftningsventilen.
Valmet 901
mån 27 dec 2010, 04:58#111672kolla om det finns en kran insatt mellan tryck och returslangen på hyttvärmeslangarna, så brukar det göras om värmarn bråkar!
nu minns int jag om 97an har elstyrning till värmekran, men lyft på taket o kolla vad du hittar, finns ett litet expansionskärl där oxå som säker behöver fyllas.
nu minns int jag om 97an har elstyrning till värmekran, men lyft på taket o kolla vad du hittar, finns ett litet expansionskärl där oxå som säker behöver fyllas.
Signatur
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).