Skördare

matarhjul JOHN-DEERE

18 inlägg 9494 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: matarhjul JOHN-DEERE

Cruiser_no1  
#106555 vi hade moipu på vårat 758 och dom höll 7000 timmar, vi satte dit nya sen som ja köpte direkt från finland. tror priset hamnade på 24 000:-. och då bjöd moipu på frakten. JD ville ha 27 tror ja.

Användarvisningsbild

Re: matarhjul JOHN-DEERE

finskpinne  
#106639
Kronan skrev:har pratat med en från borås som kör ecolog
han säger att moipu hjul är det enda som funkar med
flerträdshantering


Han som kör eco log har ju troligtvis LM eller SP aggregat och på dem tror jag nog att det är bäst drag med Moipu-modell på rullorna vid flerträdshantering. Finns en entreprenör här i trakten som kör LM 5000 flertr och han säger att moipu är överlägsna. Men på JD aggregaten så tippar jag nog att fingerrullorna är absolut bäst om man ska köra flerträd, så då skulle jag satsa mina pengar på Finnskogsvalsen som har likadan dubb som moipu men ändå har fingrarna...

Användarvisningsbild

Re: matarhjul JOHN-DEERE

finskpinne  
#108215 Nu har Moipu en modell med fingrar också... Dom är visserligen till Valmet 365 men dom kanske kommer till JD i framtiden också! Kanske dom blir en succé inom flerträdshanteringen med JD:s aggregat!?!?
V365_3b.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).