Skördare

350 aggregat med flerträdshantering

8 inlägg 4529 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

350 aggregat med flerträdshantering

janne.s  
#98803 Någon som kör Valmet 350 aggregat med flerträdshantering ?

Kommentarer på efterinstallation av detta, funktion och produktion.
Har en 911.1 med 350 agg. går i tankarna på att endera komplettera med flerträdshantering eller köra med ett annat agg. för de veka gallringarna.

Janne.s



   TS
Användarvisningsbild

Re: 350 aggregat med flerträdshantering

Lidéri  
#98807 Jag kör inte med 350 aggregat. Men av det man hör så är det alltid bökigare med flerträd i ett flerhjulsdrivet aggregat. Om du kollar på nya 901 tx så har dom ju börjat montera sp 451 på dessa. I klen gallring tror jag stenhårt på kombinationen Valmet och sp med flerträd. Men det är ju viss skillnad i pris på att köpa till flerträdsutrustning än att köpa helt nytt aggregat.

I rätt skog så är det ju bevisat att det är stor skillnad i produktion med flerträdshantering oavsett aggregat. :smile:

Användarvisningsbild

Re: 350 aggregat med flerträdshantering

Kse  
#98810 Var och kollade på en Eco Log 560 med ett Logmax 5000 som hade flerträdshantering.
Grabbarna hade tidigare kört 350 med flerträdshantering men var inte riktigt nöjda med hur det funkade, Logmaxen däremot var dom riktigt nöjda med.

Avatar Fallback

Re: 350 aggregat med flerträdshantering

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98819 Har provkört 350.1 med flerträd. jämfört mot deere:s 754:a med flertäd var de väl inte fulländat, de viktigaste som saknades är att acc.armarna är för korta, klarar inte 3stammar. sen de viktigaste på 4wd agg. är att fingervalsarna når runt, helst ska dom likna dom gamla korgarna som satt på 745 å 754 annars skiter de sig när man får med nåt tvåbits träd.
Är nog lättare att få det skapligt med 2wd så länge man kör lika grova stammar(har dock aldrig provat 2wd)
MEN med ett färdigutvecklat system som t.ex. jd754 är de lätt att skrämma skotarn :wink:

Avatar Fallback

Re: 350 aggregat med flerträdshantering

janne.s  
#98878 Tack för era kommentarer.
Nu lägger jag ut fråga till alla kunniga och intresserade personer på detta forum.
Vilket är det lämpligaste aggregatet att köra på en 911 i klen gallring ? medelstam 0,06 - 0,1.
Flerträds eller inte, fabrikat, modell ?

Janne.s

   TS
Avatar Fallback

Re: 350 aggregat med flerträdshantering

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98894 lm 4000 med flerträd. Driftsäkert,snabbt,smidigt.

Användarvisningsbild

Re: 350 aggregat med flerträdshantering

Lidéri  
#98906 Eller sp451lf med flerträd Driftsäkert,snabbare,smidigt. Tror det är ganska jämt skägg där :wink:

Användarvisningsbild

Re: 350 aggregat med flerträdshantering

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99299 Min röst går på SP 451 med flerträd... dock så har jag bara kört 451;an.. men det tycker jag funkade fint iallafall.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).