Skördare

super cut som tappar spänningen

10 inlägg 4688 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

super cut som tappar spänningen

novis??  
#98401 hällå alla som kör med supercut har ni som jag upplevt att supercuten tappar spänningen rättvad det är vet att det verkar vara ett nyligen uppkommet problem på nya jd aggregat att der värkar som om det blir luft i stäckaren ja fick det i morse tappat kedjan minst 20g i da har förut kört i 4v utan ett avhopp nu går det säkert några dar igen men var kommer luften in å varför har man alldrig märkt det förut18000t med andra jd aggregat :?:



   TS
Avatar Fallback

Re: super cut som tappar spänningen

Skogsmange  
#98415 På mitt aggregat var backventilen trasig. Den sitter innanför knappen. Verkar som det är knas med alla nya...

Avatar Fallback

Re: super cut som tappar spänningen

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98424 finns ett servicemeddelande om det kolla på med jd

Användarvisningsbild

Re: super cut som tappar spänningen

skogsjan695xl  
#98432 Vet en 1070E med exakt samma fel och det är en ventil som är kass.

Avatar Fallback

Re: super cut som tappar spänningen

mrme  
#98484 Vi har bytt backventil som sitter under punkteringsknappen + chockventilen + tryckreduceringsventilen ställt chocken på 33bar. Har funkat bra sedan dess förutom ett idioryck med säkert 10 avkastningar under ca 1 timme. Efter de är de bra igen.

Hade en jäklarns massa bekymmer till och från första 700timmar.

Avatar Fallback

Re: super cut som tappar spänningen

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98524 Du måste göra rent sträckaren om det är backventilen som är trasig. Jag hittade rester från det gamla plåtblecket lite varstans i sträckarn. Efter rengöring och en ny backis så funkar det perfekt igen.

Avatar Fallback

Re: super cut som tappar spänningen

novis??  
#98554
mummelman skrev:Du måste göra rent sträckaren om det är backventilen som är trasig. Jag hittade rester från det gamla plåtblecket lite varstans i sträckarn. Efter rengöring och en ny backis så funkar det perfekt igen.

jag har ej haft något fel på backventilen utan det blir luft i den men vart kommer det in har bytt oringar o backventil luftat okört men pang så är det luft där 😈 lufta igen kör några veckor pang luftigen.satt i dag o spånade om vacumpump kan dra rent aggregat bytte valsmotor9/8 kedjan började hoppa av en vecka senare rev i tisdas sträckare o ställblocket med chock o hela klabbet har nu kört 2 dar hellt utan ett enda av hopp o har då provocerat sträckaren få se hur länge det nu villsig kul att någon tråd ger lite bra o kluriga svar

   TS
Användarvisningsbild

Re: super cut som tappar spänningen

rocky  
#98591 Är det fortfarande så när man ska lufta att man måste lägga "aggregatet" upp och ner så sågen hamnar högst för att bli av med luften?

Avatar Fallback

Re: super cut som tappar spänningen

novis??  
#98636
rocky skrev:Är det fortfarande så när man ska lufta att man måste lägga "aggregatet" upp och ner så sågen hamnar högst för att bli av med luften?

ja det är så

   TS
Användarvisningsbild

Re: super cut som tappar spänningen

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119160 i stort sett på alla JD maskiner som rullar ut i långsele plockar vi bort backventilen i svärdsträckarn o monterar en strypning sen måste man höja trycket från 25 bar till 30 mässing knappen är skit som man trycker in för o släppa ut oljan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).