mån 09 aug 2010, 11:43#97735hej ska börja trean på gymnasiet. har funderat lite grann när jag gjorde min röjpraktik om man kunde göra ett par matarvalsar med hjälp av några röjklingor och ha de som projektarbete el låter de dumt
Skördare
matarvals av röjklingor
TS
mån 09 aug 2010, 13:33#97737Tror nog det skulle vara svårt att få dom att hålla. behövs ju stora hål i dom för att passa på hjulmotorn och så blir dom nog en aning smala så dubbskadorna skulle vara extrema.
Men testa att bygga. Det är ju ett projektarbete iaf.
Men testa att bygga. Det är ju ett projektarbete iaf.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
mån 09 aug 2010, 13:45#97738"Nöden är alla goda uppfinningars moder"
,,, så prova kan man väl alltid göra.
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
tis 01 dec 2015, 15:10#354519Det här är ju riktigt spännande, hur gick det @Valmet 901 TX , blev det något av detta.
Jag tycker det är spännande eftersom en produkt liknande din idé nu finns på marknaden!
TP Rollers Matarhjul
Jag tycker det är spännande eftersom en produkt liknande din idé nu finns på marknaden!
TP Rollers Matarhjul
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).