Skördare

pris/timme på förare

46 inlägg 47060 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12585 Det har ju ryktats om att facken är ute efter att få fram betalning efter individuell prestation också,vilket kan ses lite orättvist. Men säg att en förare kör 5 kubik/h mer i snitt på ett år. Den drar ju in en hel del mer på ett år...
Jag säger inte att jag stöder förslagen,men lite snett kan de bli.
Nån ändring lär det ju bli,men de lär ju börja i den ändan att uppdragsgivarna betalar mer. Sågad vara är ju dyrare ån någonsin,men får entreprenören ut nå mer för det???
Men det ger sig nog självt när entreprenörer lägger av för att de inte hittar folk,då får ju uppdragsgivaren också problem att hålla leveranser. Men det är väl tyvärr så att det alltid dyker upp nån "skutt" som kommer och kör för minimala priser och har äldre grejjer. Då är det plötsligt inte så viktigt me bra lmätning,rätt oljor i masknen osv.
Aja,kom lite off topic här känner ja,men hela diskussionen har halkat lite åt dehär hållet tycker ja. Den som lever får se.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).