Skördare

pris/timme på förare

46 inlägg 47064 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

pris/timme på förare

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7099 Hej! jag skulle vilja veta vad man kan ta ut för lön om man ska köra skördare med F-skattesedel?



   TS
Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7578 Jag själv skulle ta ut ca 220-240:-/tim beroende på vem man kör åt och hur mycket jobb man kan få.

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7975 de verkar otroligt billigt, då en snickare /mekaniker tar ut mellan 350-400kr/tim +moms.

Avatar Fallback
Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7976
kisaved skrev:de verkar otroligt billigt, då en snickare /mekaniker tar ut mellan 350-400kr/tim +moms.


nja så dyrt det nog bara i stockholm, och då brukar handverktyg och maskiner ingå. Så det är inte helt jämförbart. Är inte en anställning ett alternativ? Många fördelar med att vara egen men en hel del att komma ihåg avseende försäkringar skatter o dyl.

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7979 Det är inget Fjollträskpris utan större firmor tar det priset eller högre.

Avatar Fallback
Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7980
gnisten83 skrev:Det är inget Fjollträskpris utan större firmor tar det priset eller högre.


Tack för infot, men mitt inlägg var inte tänkt som byggtimmesjämförelse.

Ps Jag är väl insatt i kostnadsläget för byggnadsarbetare, både i fjollträsk och långt därifrån Ds

Avatar Fallback

Re: pris/timme på förare

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#7995
samuel skrev:Hej! jag skulle vilja veta vad man kan ta ut för lön om man ska köra skördare med F-skattesedel?


Menar du:

Hur mycket DU kan ta ut i lön från DIN firma? Då är 220:-/tim mkt högt.

Hur mycket din firma kan fakturera uppdragsgivaren? Då är 220:-/tim mkt lågt.

/Nisse

Avatar Fallback

Re: pris/timme på förare

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8008
nisse skrev:
samuel skrev:Hej! jag skulle vilja veta vad man kan ta ut för lön om man ska köra skördare med F-skattesedel?


Menar du:

Hur mycket DU kan ta ut i lön från DIN firma? Då är 220:-/tim mkt högt.

Hur mycket din firma kan fakturera uppdragsgivaren? Då är 220:-/tim mkt lågt.

/Nisse



ojdå, de var DIN lön som de handlade om... då tycker jag som Nisse 220:-/tim är väldigt hög... en månad med 26 arbetsdagar i får du 45760:-/mån vilket får anses som en "bra" lön!

Avatar Fallback
samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8705 det priset är ju inklusive sociala avgifter. Som ska betalas in till staten.

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8721
samuel skrev:det priset är ju inklusive sociala avgifter. Som ska betalas in till staten.


Du menar alltså vad din firma ska fakturera kunden för pris?
Det skall då räcka till lön, sociala, arb.marknadsförsäkring, sem.ers.,ev. sjukdagar, kompetensutveckling, arbetskläder mm.
Är du enda anställd ska det dessutom täcka kostnader för bokföring, revision, telefon, ev. lokalkostnader, ansvarsförsäkring mm.

Har säkert glömt en del, men som du förstår blir det ingen höjdarlön om firman fakturerar 220:-/tim. Vilket lockar en del att köpa in privata saker på firman,och det går utmärkt tills man får en revision..

Nu målade jag f-n på väggen och vill inte alls mena att just du skulle göra så, men jag har sett de som trasslat till det för sig på detta sätt.

Ville bara mena att jag tycker du skall försöka få ut ett högre pris från kund. Hans alternativ kan ju vara att anställa och det blir inte billigare inräknat kostnader för arbetsgivaransvar.

/Nisse

Avatar Fallback
sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9382 När man kör tex. skotare på F-skatt hos någon så ligger priset på det man fakturerar runt 210-220kr/h

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9389 Det låter rätt lågt. Vad händer om man blir sjuk i två veckor?
Vatten o bröd?

/Nisse

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9398 Jag tycker priserna verkar väldigt låga... när vi får fakturor på t.ex balpressning så brukar priset per timme ligga på ca 600kr/h

Avatar Fallback
Ola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9436 Men då betalar ni han som har traktorn 600kr/h va?

Han som kör (om det nu inte är samma som äger traktorn, men det är bara ett exempel helge!) fakturera i sin tur han med traktorn 200kr/h för det jobb han utför.

Någon som förstår vad jag menar?

Avatar Fallback

Timmpris på skotarkörning

sködarförare  
#9992 När jag var egen så jobbade jag en del genom maskinring Gästrikland o enligt våran prislista så låg debiteringen på 250kr/ timme vilket jag tycker är lågt med tanke på att det ska (även för utom lön) räcka till resor ,egen bil, sjukförsäkring mm.
Förare som var på stormen o körde skördare på f-skatt låg på 400-450 kr/timme.
En snickare ligger på som anställd kring 280kr en röris kring 350.
På f-skatt ligger snickan på ca 400 o rörisen kring 600-750kr/ timme.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).