Skördare

Stormkörning

6 inlägg 4187 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stormkörning

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6058 Undrar vad som är normal produktion m3fub/h i stormskog med skördare. Naturligtvis går det fortare på vissa ställen än andra, men hade varit kul o veta vad som räknas som normalt.



   TS
Användarvisningsbild

svårt att veta

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6060 I denna ekvation finns många variabler t.ex. hur stor medelstam, hur ser det ut, ligger träden "på rad" eller är det en stor bröte som ser ut som ett plocke pinn, vad är det för maskin o.s.v.... :roll: :roll: det verkar inte lätt att uppskatta...... en stor och evig fråga...

Avatar Fallback
Marcus  
#6125 allt mellan 4fub och 35 fub skulle jag tro,ja kör vindfällen nu med min dual.Och jag ligger på mellan 15 å 20 fubbar i timmen med både klen å grov skog i.

Avatar Fallback
Krille  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6192 På en av våra fastigheter är det för tillfället en timberjack 1270C, hittills ligger han på 23,3 m3 i timmen, medelstam 0,51. Han lägger riktigt fina rader med högar också.

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10162 Där vi är med vår H20 nu så ligger ganska högt i produktion medelstam ligger på ca 0,58.. är nog sista riktigra bröten efter stormen per som vi kör..
Senast redigerad av Niklas H20 tis 23 okt 2007, 19:41, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
masterchief  
#12063 7,8m3fub med vår 2004, mest ströträd, medelstam 0,12

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).