tor 17 dec 2009, 22:17#75007Jeg har kjørt dual i ett halvt år nå.Med både hugging,kjøring og klipping.Og synes det fungerer kjempebra.
Noen andre som har erfaring fra dual?
Skördare
Ponsse Dual
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
fre 18 dec 2009, 11:13#75030Farsan har kört en Winsent dual i ett år,som skördare går den väl bra men som skotare går den på tok för sakta plus att den är alldelens för motorsvag.Fördelen med att den är så svag att den kan nog inte orsaka boggieras eller kardan haveri.När man skotar gallring känns kranen ganska klumpig med många slangar som hänger och lätt fastnar.
lör 19 dec 2009, 18:22#75156
Kan inte annat än hålla med dig. dock läste vi det i skolan i veckan... man får inte ändra motorn för den är "inställd" enligt "3 steg" som eu har bestämt så den ska vara godkänd. så ändrar man det så kan man få böter :S gäller alla sorters arbetsmaskiner... tycker det låter helt sjukt själv men att ja?
Solo skrev:Nu slog min skitsnacksensor över på rött!
KCR-boxen är guds gåva till en maskin med lite klen motor!
Kan inte annat än hålla med dig. dock läste vi det i skolan i veckan... man får inte ändra motorn för den är "inställd" enligt "3 steg" som eu har bestämt så den ska vara godkänd. så ändrar man det så kan man få böter :S gäller alla sorters arbetsmaskiner... tycker det låter helt sjukt själv men att ja?
lör 19 dec 2009, 22:41#75182
Har det med den platen som låser seg ja.Man får vel ettermontert cylindre istedet nå har jeg sett.
Men det er sikkert dyrt.
221 skrev:har du ett midjelås som är en platta som låser sig el 2 kolvar som ligger mot varann och håller midjan? Böter?? miljö brott el vad?
Har det med den platen som låser seg ja.Man får vel ettermontert cylindre istedet nå har jeg sett.
Men det er sikkert dyrt.
TS
sön 20 dec 2009, 11:37#75202okok nej gör inte det! för det håller inte, den platten du har är lättare att byta än kolvarna. för sig så ser de starkare ut på buffalon än på wisenten, men tveksam om det verkligen håller.. jag tycker i alla fall att det är inte värt o bytta..
sön 20 dec 2009, 14:58#75224Hade plattor i midjan på Visenten-funkade pra tyckte jag. Nu har jag en Buffalo och det sitter kolvar i den.
Skillnaden är att det nya låset är helt tyst, har inte kört så mycket med den nya för att utvärdera hållbarheten
Plattorna på Visenten höll ca 4000 tim per omgång
Skillnaden är att det nya låset är helt tyst, har inte kört så mycket med den nya för att utvärdera hållbarheten
Plattorna på Visenten höll ca 4000 tim per omgång
sön 20 dec 2009, 18:46#75250sitter kolvarna mott varann el ståendes? vi får bytta kolvstänger var 600timme de är rätt tråkigt minnst sagt, vet inte om det är att maskin går mer som skördare än skotare men de borde hålla för de tycker jag. hörde om en annan dual som hade samma problem som vi de skulle tydligen ersatt axel tappen som håller kolvarna med en kolvstång för den gick tydligen av rätt ofta men nu gick visst kolvöronen av istället. som det gamla verkar vara bättre fast de låter lite..

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar