Skördare

GPS (GIS) program

8 inlägg 4075 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

GPS (GIS) program

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69368 Jag kommer inom en väldigt snar frammtid behöva uppdatera GIS programmet. Finns det något bra alternatv till FcGIS:en, då en ny uppdatering av den är ganska dyr.



   TS
Avatar Fallback

Re: GPS (GIS) program

Axl  
#69371 Arcpad som finns i de flesta handdatorer funkar nog att ha i maskinen också... vet inte riktigt vilka funktioner du behöver.

Användarvisningsbild

Re: GPS (GIS) program

skogsjan695xl  
#69380 Arcpad hade vi i 911.3an och det funkade bra, ett väldigt enkelt program. Det är ju lite stenålders dock, kanske finns nyare versioner än det program vi hade, den ar ju från -04 så nått nyare än det finns det säkert idag.

Avatar Fallback

Re: GPS (GIS) program

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69385 Jag måste kunna ladda ner hela traktpaket från uppdragsgivaren, är det möjligt med Arcpad?
Har nu en äldre verision av FcGIS:en som tyvärr inte funkar så bra....

   TS
Avatar Fallback

Re: GPS (GIS) program

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69389 stora använder arcpad iallafall har jag för mig. Annars har du ju timbernavi som jag tycker är det bästa tyvärr skapligt dyrt

Användarvisningsbild

Re: GPS (GIS) program

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69392 Vi kör med arcpad som har vidareutvecklats för skogen av Korsnäs. Sen har de gjort ett eget program som kallas MaskinGIS för att öppna upp trakter och spara ner trakter. Funkar klockrent lär ja säga! Men det har utvecklats under många år åxå.

Avatar Fallback

Re: GPS (GIS) program

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69395 Eco-Log har ett program som jag tror heter Geoinfo eller något liknande, någon här som testat det?

   TS
Avatar Fallback

Re: GPS (GIS) program

Axl  
#69530 tror man kan ladda ner en gratis testversion av arcpad så kan du ju känna på´t

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).