Skördare

Valmet 901

5 inlägg 4117 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 901

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4992 Är en valmet 901 någon bra investering tro för att jag funderar på att köpa en till ett förmånligt pris. Och är det något speciellt som brukar krångla på den modellen. Och är den sorten kran som är på en 901 från 1987 är denbra i jämförelse med en super eva. Samt att i dessa trakterna är det kuperat hur är den i terrängen. Pridet på maskinen är 180000 kr.



   TS
Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5017 Ska du avverka egen skog? Eller starta firma?
Man får mycket avverkat för 180000.

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5051
Röjkvist skrev:Ska du avverka egen skog? Eller starta firma?
Man får mycket avverkat för 180000.


Jag skall börja och köra i våran egna skog sen har jag jobb hoss en som har 1000 hektar skog och där skall vi skriva kontrakt på 2000 m gallring.
Ja man får ju en hel del avverkat för 180000 ja. Det borde ju inte ta så lång tid för maskinen att betala sig. Jag har redan en firma men hade tänkt att expandera firman med maskingallring. För förut så har jag bara planterat, gallrat med motorsåg och röjt en jävla massa.

   TS
Avatar Fallback

vmet

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5060 En super eva kanske är bättre än en 901 kanske

   TS
Avatar Fallback
robbanenskede  
#5607 Hej

Smaken är som baken, men Valmet har väl inte gjort sig kända för att tillverka driftsäkra aggregat.
Om du vill skulle jag kunna ge dig telefonnumer till kompisar/kunder som kört mkt valmet...

//Robban - Enskede Hydraul AB

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).