Skördare

lyfta band

7 inlägg 3323 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

lyfta band

gremo  
#64846 Hur gör ni när banden ska lyftas ??.
Själv tar jag med knivarna men har börjat tröttna på att slipa o rikta dom.



   TS
Användarvisningsbild

Re: lyfta band

skogsjan695xl  
#64861 har tagit med med knivaran men aldrig behövt rikta dom, med logmaxet gick det så fint att ta med underkviven och det gjorde inte så mycket om den blev lite slö.

Avatar Fallback

Re: lyfta band

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64863 Brukar använda skotarn.
Om det inte är möjligt blir det kedja genom såglådan, undviker att nöta på kv.

Avatar Fallback

Re: lyfta band

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64872 Skulle aldrig röra dom med knivarna...
Tar oftast skotarn om det behövs eller så som ovan med en kedja eller nånting genom såglådan.
Men vi tar i princip aldrig av banden men msåte vi så blir det skotaren som får hjälpa till.

Användarvisningsbild

Re: lyfta band

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64877 Jag köpte en surrningskätting med krok (sån som trailern använder) kapade mittlänken så jag fick två, svetsade fast länkhalvorna i varsin Ofa kättingskarv, lika den som sitter vid överkniven på jd aggregaten. Bara att kroka på & börja meta! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: lyfta band

superspindel  
#66309 Hej kör logmax idag o fungerar helt perfekt att lyfta dem med underkniven, även när jag "lägger" på banden använder jag underkniven fungerar helt smärtfritt och man sparar massor av tid har aldrig haft problem med krökta knivar. En förutsättning kan ju va att man tar det lite lugnt.

Användarvisningsbild

Re: lyfta band

Nico1651  
#67051 Hej, jag kör jd h480 och det fungerar bra at lyfte dem med matvalserne, jag skulle aldrig ville lyfte med kniven.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).