Skördare

Aggregat till Teg:en

4 inlägg 2202 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Aggregat till Teg:en

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62567 Nu när man vart med Teg så tänkte jag börja se mig om efter ett mindre skördaragg eller stegmatare. Fast helst ett rullmatat, går ju lite fortare :wink: Vilka aggregat tror ni skulle va lämpliga? Pumpen ger 150 l/m. Är vedkörning och kanske lite gallring som är på tapeten då.



   TS
Avatar Fallback

Re: Aggregat till Teg:en

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62586 Vad har du för pumptyp :?: Original eller :?: Isåfall är det väl en kugghjulspump och då lär du söka ett aggregat som har rundpumpningssystem,Keto är väl det första jag tänker på,dom har färdiga lösningar för såna hydraulsystem :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Aggregat till Teg:en

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#62607 Det är bytt pump. Den kommer från Rottnes 2-greppare, snoken tror jag. En PR-75.

   TS
Avatar Fallback

Re: Aggregat till Teg:en

markberedarn  
#66558 Hej min far byggde om en teg 904 med en tapio400 de funkade väldigt bra men de klart de var ju inte nån jätte kapacitet
men de funkade han provade både att ha den som skördare och skotare och byta agg mot grip men han provade även
att flytta kranen till mitt på vagnen för att nå längre bakom sig

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).