FELET.
farsan stängde av maskinen, sen gick den inte igång. blåser säkring 11.
säkring 11 går till tändningslåset.
vi misstänkte tändningslåset eller nödstoppen då vi bara kommer till lägre tre? på nyckeln innan blödning och start.,
byglat i tändningslåset för att se vilken kabel som blåst säkringen. -Grön-
Grön kabel går till tändningslåset, nödstopp och sen vidare till 16 polig kontakt för att sluta i ventil till bränsleinsprutning (den som bryts när man trycker nödstoppen). lossa vi 16 poliga kontakten så håller säkringen. så det resulterade i ventilen bak på dieselpumpen.
MEN här kommer problemet. från ventilen (den övre inringade) går en kabel upp till något vid motorn typ en tempgivare för vattnet? sen vidare ner till något under dieselpumpen igen (undre inringade). tar vi bort den grejjen vid vattnet så håller säkringen. men annars så går den. så frågan är vad det är för grej där uppe som inte längre funkar.
fick bara en bild på pumpen, men ska lägga till fler när jag kommer ut i skogen igen.
Väl mött, och är det någon som har en lösning så posta gärna
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto