Skördare

Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

7 inlägg 3401 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

Torbjörn Johnsen  
#803058 Eco Log lanserar en ny G-version för sina skördare. Den största förändringen är en helt ny hytt men det finns även fler nyheter "under skalet". De flesta smyglanserades i höstas men finns nu med på G-versionerna:

Under hösten introducerade Eco Log en hel del, större uppdateringar på pendelarmsskördarna – allt ifrån nytt styrsystem, ny bakhjulstransmission och anti-spin system till ett förenklat hydraulsystem och flera förbättringar inom såväl servicevänlighet som säkerhet genom uppdaterade tillträdesvägar. Samtliga uppdateringar följer nu med in i den nya G-serien.


När det gäller den nya hytten så skriver Eco Log att skördarna i G-serien:

-Får en rymlig hytt med bra ljudisolering, tjocka säkerhetsrutor och gott om förvaringsutrymmen.

-Hytten får säkra tillträdesvägar via en helt ny plattform som gör att föraren tryggt och smidigt kliver i och ur hytten genom den sidoplacerade dörren.

-Har styrsystemet Eco Log NexSci, användarvänliga paletter, 11-knappars joystick och ett nytt ljudsystem med subwoofer – kompatibelt med både Apple Car Play och Android Auto.

Läs mer om Eco Logs G-serie och den nya hytten här:
https://ecologforestry.com/se/nyheter/v ... erdarhytt/



   TS
Användarvisningsbild

Re: Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

Torbjörn Johnsen  
#803059 Det här inlägget låg tidigare i tråden under skogsmässan (Swedish Forestry Expo) men jag har lyft det till en egen tråd. Den nya G-serien kommer att kompletteras framöver och det passar bra att då ha en egen tråd. Vad tycker ni om den nya hytten ni som besökte mässan på Solvalla?

   TS
Avatar Fallback

Re: Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

hfab  
#832176
Torbjörn Johnsen skrev:Det här inlägget låg tidigare i tråden under skogsmässan (Swedish Forestry Expo) men jag har lyft det till en egen tråd. Den nya G-serien kommer att kompletteras framöver och det passar bra att då ha en egen tråd. Vad tycker ni om den nya hytten ni som besökte mässan på Solvalla?

Nu har jag aldrig sett en G-serie IRL.
Men jag kan ju ha åsikter ändå.

Personligen ser jag de gamla hytterna som överlägsna rent säkerhetsmässigt.
Med dörren fram har då jag aldrig varit tvungen att kliva ut på band/hjul.
I praktiskt arbete går det givetvis att vrida hytten för att kliva ut på plattan. Men på en trailer blir det problem.

Avatar Fallback

Re: Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

Axl  
#832211 En klen tröst när man brutit benet men skönt att slippa få hytten full med sågspån!

Avatar Fallback

Re: Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

hfab  
#832213 Nu hänger jag inte med.
Varför skulle hytten bli full med sågspån?

Avatar Fallback

Re: Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

Axl  
#832222 Tycker det brukar lägga sig en massa bös på dörren som ramlar ner i hytten när man öppnar eftersom dörren lutar

Avatar Fallback

Re: Eco Log lanserar G-serien med helt ny hytt

hfab  
#832225 Ja just. Det lilla brukar gå fort att få bort med en sop.
Hellre sop än halka runt på band

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).