Skördare

Dapt 517

9 inlägg 2049 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dapt 517

LynxGLX  
#798986 Hur beter sig Dapt 517 när batteriet är slut? Gamla grejer men kanske nån som vet. Tappar den bara inställningarna eller blir det några andra fenomen?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Dapt 517

Christer veteran  
#798989 Antar du har samma problem som min Dasa 380C. Stått länge och backup batteriet slut. Fick byta batteri från Elfa och löda dit. Sedan fick jag programera in all data i från början. Önskar man hade minnes kort med all data sparat. Letar nu därför efter minnes kort för att slippa all tid i framtiden. Hopps det löser sig
Christer

Avatar Fallback

Re: Dapt 517

LynxGLX  
#798994 De flesta funktionerna fungerar utom matningen fram back. Det går inte ut nån signal trots att såg hemma lyser. Sen hänger den sig och reagerar inte på F-knapparna bara piper.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dapt 517

Christer veteran  
#799087 Hej
Känner igen problemen när jag började. Jag fick starta i från början mäta paletterna, då en del inte fungera alla gånger. Jag har lött dit nästan alla nya. Mätte alla kablar i från datorn fram till aggregatet. När den står och rycker hände det också mej, då kalibrering ej var gjord av kvistknivarna med nya potentiometrar i båda knivarna. Har datorn tappat all programerad data måste allt in igen. Går matarvalsarna att köra manuellt?
Christer

Avatar Fallback

Re: Dapt 517

LynxGLX  
#799142 Det var backup batteriet. Har bytt så nu ligger alla data kvar. Konstiga siffror på alla värden men körde en S-grund så nu funkar det som det ska. Förutom att kvistknivarna inte går att öppna eller stänga från EHC spakarna. Får ingen spänning i felsökning funktionen på Dapten heller. Inga dioder som tänds när kör kvistknivarna från ehc spaken. Men tvångsöppna går från paletten så funktionen fungera såtillvida. 🤔

   TS
Avatar Fallback

Re: Dapt 517

AKKAMAAN  
#799146 Går inte kvisknivarna på IPS boxen?

Avatar Fallback

Re: Dapt 517

LynxGLX  
#799170 Ja det kan stämma är en rad som inte tänds upp på IPS boxarna alla andra funktioner på spakarna fungerar ju och dioder tänds upps.

Finns ju ingen ingångs diod på Dapt heller för kvistverktyg. Får kolla om jag kommit åt nån kabel på baksidan av Ips boxarna när jag tog lös Dapten för att byta batteri

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dapt 517

Christer veteran  
#799184 Hej
Jag hade samma problem, efter byte av backup batteri. En massa konstiga värden och fick inte ordning på aggregatet för än jag fick manuell löggan in grundvärde, pumlogik mm och min grip öppna och stäng går genom datorn då den samkör med matarhjulen som samtidigt ska öppna och stänga. Kör man på paletten, puls öppnar man knivarna. Jag fick börja i från stolen med paletten samt signal ut, men det var programmeringen som tog tid och först då började funktionerna att sitta och med god hjälp av elschema, lycka till och ha tålamod👍

Avatar Fallback

Re: Dapt 517

LynxGLX  
#799207 Har kommit fram till Ips 302 boxen funktiob 3A och 3B. Båda dioderna lyser svagt hela tiden. 3B lyser starkare när man rycker på vippen för kvistverktygen åt ena hållet men ingen förändring åt andra hållet och inget händer på aggregatet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).