Skördare

Rottne 2004, elfel?

8 inlägg 2364 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne 2004, elfel?

Idalajocke  
#796903 Har fått ett konstigt fel på min 2004

I vintras brann kretskortet lite lätt. efter reparation sattes kortet in och maskinen flyttades/kördes till verkstaden för koll/ test av aggregatet. efter denna koll och åtgärd av lite kablar till ventiler så har maskinen stått ett tag. nu när vi skulle ha ut den ur verkstaden så fungerar inte alla funktioner på vänster spak.

-Aktivering av aggregatet fungerar, samt tilt.
utskjut fungerar inte, fram/ back fungerar inte.

växlar man magnetventilen mellan utskjut och rotor så fick vi in utskjutet.

får felkod error pvc j 1a potentiometer.

någon som har nåt tips? försökt kollat alla säkringar / relän som jag kan komma på, men eftersom det är både kran och drift så blev jag lite tom i bollen...



   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004, elfel?

Viktor89  
#796910 Det kan vara glapp i kabelskarven under vänster armstöd nere vi stolen. Ganska känsligt där då armstödet åker upp och ner ofta.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004, elfel?

Idalajocke  
#796949
Viktor89 skrev:Det kan vara glapp i kabelskarven under vänster armstöd nere vi stolen. Ganska känsligt där då armstödet åker upp och ner ofta.


Haha ja och såhär i efterhand så känner jag mig lite dum. kollade armstödet nån gång och det såg ok ut då. men det var en liten skarvkontakt under armstödet som glidit ut nån mm och orsakade "felet"

Tackar hjärtligt för hjälpen. Nu har jag bara ett elfel till fläkten att lokalisera, och en slang som läcker olja till Drivmotorn HF. + allt annat =)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004, elfel?

Viktor89  
#796954 Det var ett bra fel då 👍 billigt och lätt åtgärdat

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004, elfel?

Ängagärdet  
#796956 Tips om oljeläckaget ta bort luckan å kollaså det inte är från hjulmotorn det läcker, sitter en oring till p-bromsen som kan ge upp.

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004, elfel?

Viktor89  
#796957 Meddela gärna grunder går med det oljeläckaget då jag har liknande på min

Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004, elfel?

Idalajocke  
#796958
Ängagärdet skrev:Tips om oljeläckaget ta bort luckan å kollaså det inte är från hjulmotorn det läcker, sitter en oring till p-bromsen som kan ge upp.


Luckan är borta:) men fanns lite olja i utrymmet så fick torka rent. Tror att det fuktar igenom från en slang till drivmotorn, men ska kolla mer imorgon, tipset mottages tacksamt och skall kollas upp👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne 2004, elfel?

Idalajocke  
#837675 En uppdatering på drivmotorn.
Har kommit lite emellan kan man säga..
Igår öppnades luckan igen och allt torkades och så. Såg då även att o-ringen för p-bromsen såg lite mysko ut då den syntes. Men för att vara säker så fick maskinen stå till idag och det är därifrån oljan kommer.
Så nu får vi se hur vi löser detta..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).