Skördare

Skördardator till timberjack 746b

3 inlägg 1111 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skördardator till timberjack 746b

Raggedahl  
#783868 Vi har köpt oss ett gammalt timberjack 746b aggregat vi tänkt sätta på en huddig men vi har problemet att hitta en lämplig apteringsdator till bygget, någon som har idéer på vad som kan tänkas lira med det aggregatet?



   TS
Avatar Fallback

Re: Skördardator till timberjack 746b

AKKAMAAN  
#783912 Timberjack 3000 fungerar om det har uppdaterad mjukvara,dvs 746B som valbart aggregat
Dapt 513 och Dapt 517 borde också fungera. Bäst svar får du hos Alfta Produkter i Alfta eller så kan jag rekommendera gamle Timberjack veteranen Tommy Altberg Skogstjänst, på Facebook. Mobiltelefon# +46 70 365 70 64
Dessutom finns det flera grupper på Facebook, ÖSA Historiska Förening, Skogsmaskinsnostalgi, som har som medlemmar som säkert kan svara.
Problemet med dessa äldre datorer, speciellt Dapt-arna, är att hitta ett fungerande interface för filöverföring.
DASA är en annan dator som går att använda. Dasa är marknadsledande på icke märkesbundna styr- och apteringsdatorer för engreppare
MVH
//Per A

Användarvisningsbild

Re: Skördardator till timberjack 746b

Raggedahl  
#783980 Okej tack för svar, dapt517 va det som satt i maskinen aggregatet kommer ifrån o vi har själva datorn men skärm o tangentbord som fattas men verkar va nästan omöjligt o få tag i det begagnat 😀 o det ja läst mig till är att det är lite halvkrångligt att få in nya prislistor i det systemet.
Men ska absolut kolla upp dina tips 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).