Skördare

hur många kubik rymmer en tall

9 inlägg 31337 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hur många kubik rymmer en tall

skogsrået  
#48709 Norra norrlands kustland som vi tillhör har inte alltför gott om fina grova tallar. Men vi har kört på ett ställe nu som har visat sig ha imponerande jämngrova tallar..utan onödiga kvistar.Var o ett av träden har legat på ca 1,8-2 kubik. I :surp: nga problem för stora sampon att ta dom...frågan är om den lill sampon-1046 skulle orkat med dom. Vad har ni själva stött på för kubikstinna träd-tallar i första hand?



   TS
Användarvisningsbild

Re: hur många kubik rymmer en tall

masterchief  
#48712 Körde igenom en frötall på Stjärnorp innan jul, 3,6m3fub stod det på datorn.

Användarvisningsbild

Re: hur många kubik rymmer en tall

Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48752 Ha råkat på en tall som första stocken va 1.8 m3. på ett bete för ett tag sen så fick jag omkull en gran som första 3 meters biten va just runt 1 m3. Men tallar som e som oljefat i diameter e inte alls ovanligt...

Avatar Fallback

Re: hur många kubik rymmer en tall

Fritte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48781 Högg en tall med H8:an i höstas på 1,44fub men det hör inte till vanligheterna

Användarvisningsbild

Re: hur många kubik rymmer en tall

skogsrået  
#48819 här liknar tallarna inga oljefat i storlek....tyvärr...man får vara glad för de kubik man får ihop ändå. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: hur många kubik rymmer en tall

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48941 den värsta jag tagit tror jag är en frötall på 2,6 kubik men nog är det ovnaligt med såna as.

Avatar Fallback

Re: hur många kubik rymmer en tall

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49007 Här är en skaplig gran som jag hittade idag :o

Användarvisningsbild

Re: hur många kubik rymmer en tall

masterchief  
#49153 Här är dagens värsta, en frötall.
Inte den grövsta vi huggit......

Avatar Fallback

Re: hur många kubik rymmer en tall

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49243 haha! , det är ju som sagt inte diametern man vill åt iaf inte i mitt läge ;) .. utan pengar ..:-) har "skogrået" haft ut t.e.x en utsynare , från rundvirke ? .. kan ju finnas en och annan fin bit i dessa tallar :lol: stamblock , knivfura kanske ..
finns ju ett rekord nu :lol: i bästa betalning /m3

http://www.lantbruk.com/Article.jsp?article=37714

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).