En gång ett skogsrå-alltid ett skogsrå
Skördare
hur många kubik rymmer en tall
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in lör 24 jan 2009, 22:57#48709Norra norrlands kustland som vi tillhör har inte alltför gott om fina grova tallar. Men vi har kört på ett ställe nu som har visat sig ha imponerande jämngrova tallar..utan onödiga kvistar.Var o ett av träden har legat på ca 1,8-2 kubik. I
nga problem för stora sampon att ta dom...frågan är om den lill sampon-1046 skulle orkat med dom. Vad har ni själva stött på för kubikstinna träd-tallar i första hand?
TS
lör 24 jan 2009, 23:03#48712Körde igenom en frötall på Stjärnorp innan jul, 3,6m3fub stod det på datorn.
sön 25 jan 2009, 11:33#48752Ha råkat på en tall som första stocken va 1.8 m3. på ett bete för ett tag sen så fick jag omkull en gran som första 3 meters biten va just runt 1 m3. Men tallar som e som oljefat i diameter e inte alls ovanligt...
Eco Log 580/LM7000 Equipment above the competition
mån 26 jan 2009, 20:29#48941den värsta jag tagit tror jag är en frötall på 2,6 kubik men nog är det ovnaligt med såna as.
Avverkar numer med en JD1270g!
tis 27 jan 2009, 18:47#49007Här är en skaplig gran som jag hittade idag
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 28 jan 2009, 22:15#49153Här är dagens värsta, en frötall.
Inte den grövsta vi huggit......
Skapa konto
Inte den grövsta vi huggit......
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
tor 29 jan 2009, 23:17#49243haha! , det är ju som sagt inte diametern man vill åt iaf inte i mitt läge
.. utan pengar ..
har "skogrået" haft ut t.e.x en utsynare , från rundvirke ? .. kan ju finnas en och annan fin bit i dessa tallar
stamblock , knivfura kanske ..
finns ju ett rekord nu
i bästa betalning /m3
http://www.lantbruk.com/Article.jsp?article=37714
.. utan pengar ..
har "skogrået" haft ut t.e.x en utsynare , från rundvirke ? .. kan ju finnas en och annan fin bit i dessa tallar finns ju ett rekord nu
http://www.lantbruk.com/Article.jsp?article=37714
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).