Skördare

Dapt 310 samt skördar aggregat

4 inlägg 1529 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dapt 310 samt skördar aggregat

Andreas8  
#767440 Hej
Har blivit med ett aggregat samt en dapt 310. Är det någon som kan enkelt förklara hur ett skördar aggregat fungerar ex
trycket varierar det på knivarna eller är det ett konstant tryck då topp är smalare en rot ?

TS

Re: Dapt 310 samt skördar aggregat

AKKAMAAN  
#767542 Skulle kill-gissa på pulserande knivtryck...
Vad är det för aggregat?

Användarvisningsbild

Andreas8  
#767570 hej jag vet inte vad det är för aggregat men ett äldre gallrings med stål rullar
provade igår att ge den olja när den får fult tryck så vill den resa sig från liggandes .
när jag lägger på ström på ventilerna så verkar allt funka men direkt jag tar bort strömmen så reser det sig igen (skall det vara så?) eller sitter någon ventil fast?
får dock inte igång sågningen kanske behöver ström till svärd i noll läge för att ventilen skall öppna

TS
Användarvisningsbild

Andreas8  
#767572 pulserande låter ju vetigt men vad styr pulseringen isf är det datorn tänkte eventuellt hoppa över datorn då jag bara gör ved samt att längd mätningen saknas

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).