Skördare

Elfel? Rotatorn basmaskin valmet 711

6 inlägg 2100 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Elfel? Rotatorn basmaskin valmet 711

karlsson192  
#759529 Halloj
Rotatorn och bom ner har lite eget liv eller snarare inte,
Rotera vänster funkar lite då å då, man kan lura iväg om man drar lite höger sen vänster 🤔
Likaså bom ner .
Flyttade kontakterna på magnetventilerna för å se om felet följde med, inga fel.
Satt tillbaka allt så det var frid å fröjd, körde kanske 2 tim sen började det "hacka" igen.
Så nu står den i verkstaden å skäms,
Fixade lite dåliga kablar vid spaken,men ingen skillnad.
Tar jag bort en kabel vid spaken då "dör" alla bas funktioner i spaken,
Vad göra nu 😉

Vart ska man börja



   TS
Avatar Fallback

Re: Elfel? Rotatorn basmaskin valmet 711

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#759546 Känns nästan spakrelaterat då funktionerna är i samma spak

Användarvisningsbild

Re: Elfel? Rotatorn basmaskin valmet 711

Fredi  
#759576 Som gnisten nämnde här ovan så mycket möjligt att det är spakproblem? Kommer jag rätt ihåg så har 711:an Danfoss ventiler till kranen så kan även vara de som spökar. Kasta om vänster och höger nedre del av spaken och se om felet forfarande är på rotator och bom så vet du om det är spaken eller nåt annat som bråkar

Avatar Fallback

Re: Elfel? Rotatorn basmaskin valmet 711

karlsson192  
#760054 Har provat med att flytta kablarna mellan funktionerna i spaken, resultatet blir att inget rör på sig . Allt lägger av. Sätter tillbaka kablarna där dom ska sitta ,då "funkar" det .
Det är 9 stift i botten på spaken, 5 som används

   TS
Användarvisningsbild

Re: Elfel? Rotatorn basmaskin valmet 711

Fredi  
#760091 Konstigt, hurudanna spakar har du? Lägg upp en bild på den. Går det inte att kasta om spakarna sinsemellan och prova på det sättet?

Avatar Fallback

Re: Elfel? Rotatorn basmaskin valmet 711

karlsson192  
#760100 Kanske inte dom bästa bilderna,

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).