Skördare

Sex skördaraggregat stulna vid inbrott hos Rottne

1 inlägg 1944 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sex skördaraggregat stulna vid inbrott hos Rottne

Torbjörn Johnsen  
#757325 I ett avancerat inbrott under helgen stals sex nya skördaraggregat från Rottne Industri ABs fabrik i Rottne. Tjuvarna har tagit sig in med lastbil och lastat 5 st LogMax 6000 och 1 st LogMax 7000 och sedan lyckats ta sig vidare. Aggregaten, som var "Rottne-specade" och försedda med Dasa-boxar, skulle vidare till Rottnes återförsäljare i Kanada.

Enligt Rottnes Vd Tobias Johansson så verkar tillvägagångssättet vara identiskt med en stöld för snart tre år sedan hos LogMax i Grangärde. Den gången lyckades de komma över åtta aggregat. Tjuvarna har troligen varit inne i anläggningen tidigare under helgen och rekat för att sedan köra in en hel lastbil senare under helgen.

Enligt Tobias så finns det bilder på lastbilen från övervakningskameror och man jagar nu runt för att hitta fler kameror som kan ha registrerat något. Det finns inga serienummer för de aktuella aggregaten ännu men jag lägger upp dem här om jag får tag i dem.

Är det någon som sett eller hört något av intresse får man gärna kontakta Polisen eller också så kan man kontakta Rottne (0470 - 75 87 00)



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).