RK75 får en hel rad uppdateringar:
• Nytt vridhus med många förbättringar, bland annat rullagrad kransväng.
• Högre lyfthöjd.
• Större vridvinkel.
• Ökad bruttolyftkraft (90kNm).
• Ökat vridmoment (20kNm).
• Ändlägesdämpning på lyft- och vippcylinder samt kransväng.
• Förbättrad slang- och rördragning, centralsmörjning och krangeometri.
• Rotator H101, även på Log Max.
• Uppdaterade utskjutsprofiler och glidbelägg.
• Förbättrad serviceåtkomst.
• Förberedd kranspetsstyrning.
• Kranposition direkt till StanFord data.
• Dynamisk hastighet vid kransvängning.
• Dynamisk hastighet vid kransänkning.
Lyftkraften ökar alltså med 12,5 % och högre lyfthöjd är något som efterfrågats i många år. Att vridvinkeln blir större kan säkert vara bra när man står trångt till men annars är nog 15 % ökad vridmoment efterlängtat. Ändlägesdämpning och dynamisk hastighet lovar gott för både produktion och ergonomi och att den nu skickar kranposition till datorn (HPR) samt är förberedd för kranspetsstyrning gör troligtvis att H8:an är redo för framtiden.
RK310 som ersätter RK250 på Rottne H21 verkar inte få några prestandaökningar men väl:
• Direktdrivna svängmotorer, vilket ger högre verkningsgrad.
• Kraftigare lagring mellan lyft- och vikarm.
• Mekaniskt stopp mellan lyft- och vipparm.
• Förbättrad infästning av vipparmscylinder.
• Uppdaterad infästning av lyktholkar på kranfot.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto