lör 08 jan 2022, 11:12#742480Fick problem med längdmätningen i mitt 732 aggregat. Helt dött.
När jag tog ur pulsgivaren så visar det sig att glas-/plastskivan låg helt lös. Den hade släppt i limningen.
Är det någon, här på forumet, som råkat ut för något liknande och lagat den?
Känns väldigt trist att behöva köpa ny, då denna bara har gått ca. 75 fub.
Skördare
Reparera en Leine Linde RSI 501 pulsgivare.
TS
lör 08 jan 2022, 17:27#742513Hade en pulsgivare till diametern på ett keto 51 där skivan lossnat reparerade det inte själv men var en som lagade det åt mig .
lör 08 jan 2022, 17:45#742516Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att tillverkaren har verkstad för reparation/renovering av dessa pulsgivare.
lör 08 jan 2022, 20:34#742572Men om du bara kört 75m3 med den så måste du ju kunna reklamera den å få en ny ist.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
mån 10 jan 2022, 15:57#742855
Vet du vad han limade med? Epoxy?
Jo, i och för sig, men den trasiga köpte jag för ca 4 år sidan då jag trodde den förra var trasig. Det var då ett annat problem så denna blev liggande ett par år innan jag satte i den för 2 år sedan. Blev bara kört ca 75 fub då och förra vintern blev inte maskinen använd. Med tanke på det så tror jag inte att någon garanti gäller.
valtra mega skrev:Hade en pulsgivare till diametern på ett keto 51 där skivan lossnat reparerade det inte själv men var en som lagade det åt mig .
skogsjan695xl skrev:Men om du bara kört 75m3 med den så måste du ju kunna reklamera den å få en ny ist.
Jo, i och för sig, men den trasiga köpte jag för ca 4 år sidan då jag trodde den förra var trasig. Det var då ett annat problem så denna blev liggande ett par år innan jag satte i den för 2 år sedan. Blev bara kört ca 75 fub då och förra vintern blev inte maskinen använd. Med tanke på det så tror jag inte att någon garanti gäller.
TS
mån 10 jan 2022, 21:16#742903
Troligen snabblim
Torparn66 skrev:valtra mega skrev:Hade en pulsgivare till diametern på ett keto 51 där skivan lossnat reparerade det inte själv men var en som lagade det åt mig .
Troligen snabblim

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar